Dacia Spring Extreme – City deal

Da mai departe!

Dacia Spring a primit o versiune mai puternică, sub numele de Extreme. Noua citadină electrică are o putere de 65 CP, proveniți din același ansamblu motor- bterie și a sosit la testele Autoreport.ro pentru a face față traficului din București.

În primul rând să vă prezentăm Dacia Spring: este un model fabricat în China și bazat pe Renault Qwid (care este vândut cu motoare termice pe piețele asiatice). Dacia vine cu o gardă la sol înălțată, protecțiile de la nivelul pasajelor roților și barele de pavilion îi conferă un aspect de mini off-roader. Proporționată destul de bine, totuși, Spring nu te lasă să ghicești că este mai mic decât Renault Zoe.
Partea sa frontală degajă o personalitate puternică datorită capotei proeminente, a barei de protecție generos dimensionate și a blocurilor optice înguste echipate cu LED, a căror linie orizontală este prelungită de ornamentele din partea superioară a calandrului. Element distinctiv pentru vehiculele electrice, calandrul modelului Spring nu este perforat. Cu un aspect modern, subliniat de elemente 3D, acesta include și trapa de acces pentru cablul de încărcare, a cărei deschidere se realizează din interiorul mașinii. Blocurile optice spate beneficiază de noua semnătură luminoasă în formă de Y, specifică de acum modelelor Dacia.
Linia generală a mașinii se remarcă prin elemente specifice universului modelelor crossover – pasaje ale roților bine conturate, bare de pavilion, bare de protecție ranforsate în partea inferioară, scut de protecție în partea din spate și o gardă la sol supraînălțată (150 mm gol).
Capota motorului bombată și flancurile proeminente îi conferă modelului un aspect robust. Cu toate acestea, Spring aparține segmentului mini : dimensiunile sale sunt de numai 3,73 m lungime, 1,62 metri lățime (fără retrovizoare) și 1,51 m înălțime.
Atributele inedite ale designului noului model Dacia se regăsesc și în aspectul părții din spate. În timp ce luneta ușor bombată, conturul rotunjit al blocurilor optice și liniile curbe ale marginilor hayonului sunt specifice mașinilor de oraș, bara de protecție robustă, completată în partea inferioară de un scut de culoare gri evocă universul modelelor crossover. Un artificiu stilistic de efect : două fante verticale având aspectul unor prize de aer, dispuse de o parte și de alta a barei de protecție, adăpostesc catadioptrii.

Spring Extreme inaugurează o nouă culoare de caroserie, Slate Blue, și o serie de elemente de design exclusive. La exterior, carcasele oglinzilor retrovizoare sunt vopsite în culoarea Copper Brown. Aceeași nuanță se regăsește și pe barele de pavilion, pe ornamentele de sub blocurile optice, pe capacele roților și pe logotipul Dacia de pe hayon, ușile din față sunt decorate cu un stripping care amintește de elementul distinctiv al modelului Duster amplasat între uși și aripile din față.
În versiunea Extreme, Dacia inaugurează noul motor ELECTRIC 65 (65 CP/48 kW). Disponibilă doar pe acest nivel de echipare, noua motorizare, asociată cu un nou reductor specific, oferă accelerații și reprize mai energice pe o plajă de utilizare extinsă.
Echipat cu acest motor ELECTRIC 65, Spring Extreme dispune de o autonomie de 220 km în ciclu WLTP Mixt (și 305 km în ciclu WLTP City). În testul nostru, am descoperit că autonomia reală în oraș este în jur de 240 kilometri, în ciuda faptului că nu am folosit deloc modul ECO.
În pofida dimensiunilor sale exterioare reduse, Spring este suficient de încăpător. Am 1,80 metri și 100 kg și m-am simți destul de confortabil la volan. Un singur comentariu am avea legat de faptul că volanul nu are reglaje, iar scaunul nu poate fi reglat în adâncime. Rezultă o poziție de condus înaltă, specifică mai degrabă van-urilor.
Un lucru bun preluat de la van-uri este că ocupanții locurilor din față au la dispoziție spații de depozitare la nivelul torpedoului, fețelor de portieră și la baza consolei centrale, care totalizează 23,1 L. Pasagerii din spate beneficiază de buzunare amplasate în spătarele scaunelor din față.

La interior Spring Extreme a primit: un ornament specific pentru pragurile ușilor, covorașe de cauciuc cu ornament specific pentru locurile din față, conturul aeratoarelor și cel al planșei de bord sunt de culoare Copper Brown, materialul care îmbracă scaunele dispune de cusături aparente de culoare Copper Brown, în timp ce sigla Dacia Link este imprimată pe spătarul scaunelor din față.
Între cadranele de bord este amplasat un ecran cu afișaj digital de 3,5” iar sistemul de recunoaștere vocală Google sau Apple poate fi activat la o simplă apăsare pe un buton de comandă amplasat pe volan.
Atât conturul ecranului central cât și cel al aeratoarelor beneficiază de ornamente de culoare albastră. Locul manetei schimbătorului de viteze este luat de un selector rotativ cromat, ușor de utilizat, cu 3 poziții: D (drive/mers înainte), N (neutral/punct mort) și R (return/marșarier).
Portbagajul dispune de cea mai mare capacitate de încărcare din segment: 300 de litri (fără a lua în calcul spațiul de sub portbagaj destinat roții de rezervă disponibile în opțiune). Bine, este drept că în afară de Ford KA+ n-am putut identifica o concurență pentru Dacia Spring. Bancheta spate este rabatabilă, oferind astfel la nevoie o capacitate de încărcare de circa 600 litri.
Cu o rază de bracaj de numai 4,8 m, Spring se strecoară ușor în traficul din oraș. Sistemul de asistență la parcare, disponibil opțional, asigură manevrarea în siguranță datorită senzorilor cu ultrasunete amplasați pe bara de protecție spate și a unei camere de marșarier a cărei imagine este afișată pe ecranul sistemului multimedia cu linii de ghidare dinamice.
Modelul dispune, în serie sau opțional, de numeroase echipamente, printre care: direcția cu asistență variabilă 100% electrică, închiderea centralizată de la distanță, geamurile electrice, sistem de aer condiționat manual, sistem multimedia, reglaj electric al oglinzilor retrovizoare.

Dacia Spring Extreme 26.8 kWh
0-100 km/h: 13,7 secunde
Viteza maximă: 125 km/oră
L/l/î: 3.734/1.622/1.516
Masă proprie:
975
Volum portbagaj (l): 300

Putere (CP): 65

Autonomie: 225 kilometri (mixt)

Acumulatori: 26.8 kWh

Tracțiune: față

Cutie de viteze: automată

Consum mediu: 14.5 kWh/100 km

Related posts