Vânzările mărcii Dacia pe piața din Franța au scăzut în ultima lună a anului, sub efectul retragerii modelului Spring din ofertă, ca urmare a noilor reglementări privind subvenționarea mașinilor electrice în această țară. Un impact suplimentar l-a avut nivelul ridicat al vânzărilor Dacia din decembrie 2022, care a creat astfel o bază de comparație solidă.
Vânzările Dacia în Franța au înregistrat și în 2023 un avans important, reprezentând în continuare cea mai mare dintre piețele mărcii și având un impact major asupra afacerilor Dacia.
Cu un total de 13.481 de autoturisme livrate în decembrie, Dacia a pierdut aproape 2000 de vehicule comparativ cu decembrie 2022, înregistrând astfel un declin de peste 10 procente în ultima lună a anului, ceea ce a diminuat din performanțele anuale ale mărcii, inclusiv cota de piață deținută pe această piață.
Cauza principală a acestui declin a fost scoaterea modelului Spring din oferta Dacia, în Franța, pe fondul introducerii noului sistem de subvenționare, care favorizează mașinile produse în Europa. În plus, în urmă cu un an, în decembrie 2022, Dacia reușea o performanță comercială, având un plus de 20% al vânzărilor, pe o piață care scădea cu 3 procente. În acest fel, baza de comparație din acest an a fost una consistentă, greu de egalat în condițiile amintite.
Piața franceză a crescut în decembrie cu 14,5%, însă doar jumătate din mărcile din piață au reușit să contribuie la acest avans. Grupul Stellantis, de exemplu, liderul pieței franceze de automobile, a pierdut la rândul său 7,6% din vânzări, cu scăderi mari în special în dreptul mărcilor franceze ale grupului, Peugeot (-11,4%) și Citroen (-27,6%). Principalii rivali, marca Renault, a reușit să obțină un rezultat pozitiv, cu 8,3%, astfel că grupul din care face parte Dacia a avut în ultima lună din an o creștere mică (+1,7%) dar importantă.
După 12 luni, Dacia rămâne una dintre mărcile învingătoare pe această piață, având o creștere peste media pieței, respectiv 19,5% cu un volum total vândut de 156.390 autoturisme, ceea corespunde unei cote de piață de 8,8%, pe o piață care a crescut cu 16,1%. Întreg grupul Renault a înregistrat un volum vândut de 437.002 autoturisme, în creștere cu 18,3% față de anul anterior, majorându-și astfel cota de piață la 24,6%, cu mai puțin de 3 procente sub cota Stellantis, care deține nu mai puțin de 14 mărci.
Pe segmentul de retail (clienți persoane fizice) Dacia rămâne liderul absolut al pieței franceze și atinge un volum total de 1,8 milioane de vehicule vândute, de la lansarea din 2004, în această țară.
Modelele Dacia au rămas unele dintre cele mai vândute de pe această piață, cu Sandero aflat pe locul al treilea în topul celor mai vândute automobile din Franța, având 69.106 exemplare și o cotă de 3,9%.
Duster a încheiat anul pe locul 9, fiind totodată al patrulea cel mai vândut SUV, după Peugeot 2008, Renault Captur și Tesla Model Y. Dacia Spring a totalizat aproape 30.000 de unități, clasându-se pe locul 14 în clasamentul vânzărilor, iar Jogger a însumat aproape 25.000 de unități vândute, încheind anul pe locul 18.