Informațiile privind o posibilă achiziție a unei platforme destinate unui automobil electric premium de către marca germană Audi de la partenerii chinezi SAIC au fost confirmate de partea chineză, care a făcut declarații pe acest subiect în presa din China.
Pentru prima dată în istoria automobilului, un constructor auto occidental ar putea să cumpere o platformă dezvoltată în China, de o companie locală. Este vorba despre o platformă premium, complet electrică, de care Audi are nevoie pentru a-și continua expansiunea pe piața de mașini electrice și pe care nu a reușit să o dezvolte in-house, din cauza întârzierilor generate de proasta funcționare a CARIAD. Nu este foarte clar cine a avut inițiativa unei astfel de tranzacții, dar marca germană a purtat negocieri cu una dintre cele mai mari companii auto din China și chiar din lume, SAIC, cea care deține, printre altele, marca britanică MG, cu care astăzi începe să dea peste cap vânzările de mașini electrice din Europa.
Reprezentanți ai SAIC au confirmat pentru publicația chineză Jiemian că au deja un acord cu Audi pentru un parteneriat în domeniul dezvoltării unei platforme electrice premium, astfel că intră într-o nouă etapă de accelerare a acestor activități. Nu au oferit însă detalii dacă va fi o preluare integrală a uneia dintre platformele existente ale SAIC sau va fi dezvoltată o platformă complet nouă.
SAIC are o mulțime de mărci sub care vinde automobile, o parte dintre acestea fiind utilizate pentru export, însă brandul IM Motors este cel mai avansat, din punct de vedere al tehnologiilor dezvoltare, iar platforma pe care au fost dezvoltate modelele de top, cum este L7 (foto), este suficient de avansată pentru a fi dorită de Audi. IM L7 face parte din gama subsidiarei Zhiji Motors, în care SAIC s-a asociat cu celebra Alibaba și cu compania de tehnologie Zhangjiang Hi-Tech. Platforma este una înalt tehnologizată, având echipamente de ultimă generație specifice unui nivel 4 de conducere autonomă, cu ajutorul senzorilor Lidar, radar și de ultrasunete, la care se adaugă 12 camere video, toate coordonate de un sistem de inteligență artificială Nvidia. Sistemul de propulsie utilizează o baterie de 93 kWh, cu peste 600 km autonomie, mașina fiind echipată inclusiv cu charger wireless pentru baterie.
Este exact ceea ce își dorește Audi pentru viitoarele modele ale mărcii, o soluție pe care ar fi trebuit să o dezvolte propriii ingineri și programatori, dar care întârzie să apară și astfel marele proiect Artemis a fost anulat, punând brandul în inferioritate în fața concurenței europene în primul rând, adică Mercedes și Audi, dar și în fața Tesla.
Negocierile dintre Audi și SAIC au fost inițiate de CEO-ul Markus Duesmann, care tocmai a fost schimbat și va părăsi compania la 1 septembrie, tocmai din cauza întârzierilor pe care brandul le înregistrează.