Constructorul german BMW și-a reorganizat echipa de design și a reușit să-l recruteze pe Maximilian Missoni, cel care a condus până acum departamentul de design al Polestar, după ce anterior a fost șef design exterior la Volvo. El se va ocupa de modelele de lux ale bavarezilor.
BMW a angajat unul dintre cei mai la modă designeri ai industriei auto din acest moment, Maximilian Missoni, cel care a contribuit substanțial la crearea actualei game a mărcii suedeze Volvo și care a desenat toate modelele Polestar.
Adrian van Hooydonk, designerul șef al BMW, este cel care a coordonat reorganizarea întregii echipe de designeri a grupului, pentru a se adapta noilor direcții pe care BMW se dezvoltă în acest moment. Este vorba despre extinderea familiei electrice Neue Klasse, accentul pus pe modelele de top și pe digitalizare și crearea noilor concepte de design pentru viitorul tuturor mărcilor din grup.
„Tehnologia și preferințele clienților se schimbă în prezent mai repede ca niciodată”, spune designerul van Hooydonk. „Designul auto a devenit mai divers. Proiectarea experiențelor digitale și a sunetului joacă, de asemenea, un rol din ce în ce mai important, alături de materialele durabile și reciclate. Designul prezintă întreg potențialul inovator al produselor și mărcilor noastre”, mai spune cel care a creat cele mai cunoscute modele ale BMW din ultimul deceniu.
El este cel care l-a convins pe Maximilian Missoni să se alăture echipei de designeri BMW, pentru a coordona felul în care vor arăta mașinile din clasele medie superioară și de lux, dar și declinările Alpina, un subbrand pe care BMW pune tot mai mult accent.
Missoni, un austriac cu studii la Linz și Londra, și-a început cariera la Volkswagen, unde a creat unele dintre cele mai apreciat concepte din perioada 2002 – 2012, cum a fost VW Concept R și XL1 Concept. În 2012, el s-a mutat la Volvo, unde a lucrat împreună cu Thomas Ingenlath, fiind promovat ca vicepreședinte și șef al designului exterior al mărcii, semnând designul unor modele cunoscute și populare, cum sunt XC40 și XC90. În 2018, s-a mutat la nou înființatul brand Polestar, marcă de lux a celor de la Volvo, ambele fiind deținute de Geely. Aici a fost designer șef și a creat toate modelele existente în acest moment în portofoliul mărcii, de la Polestar 1, până la viitorul Polestar 4.
La BMW el are o misiune dificilă, coordonarea designului celor mai scumpe și sofisticate modele ale mărcii, cele pe care cei mai bogați oameni ai plantei trebuie să le aleagă în detrimentul principalilor concurenți, Mercedes, Audi și nu numai. Primele modele semnate de Missoni vor fi vizibile pe piață doar peste 4 – 5 ani, așa cum se întâmplă în mod normal în industria auto.
Alte schimbări în echipa de design a BMW Group au fost numirea lui Oliver Heilmer, de la MINI, designer șef pe segmentele compact și mediu la BMW, inclusiv BMW M, a lui Domagok Dukec, fost șef al BMW Design Studio, la Rolls Royce, în locul lui Anders Warming, care preia alte misiuni în grup, și a lui Holger Hampf, ca designer șef la MINI.