Bentley Motors a început construcția la noua sa linie de asamblare BEV, situată în cea mai veche clădire de pe amplasamentul de pe Pyms Lane, în timp ce anunță al șaselea an consecutiv de profitabilitate, cu niveluri record de personalizare. Evoluția financiară ajută la autofinanțarea unei investiții record, subliniind angajamentul pe termen lung față de producția din Marea Britanie, Bentley pregătindu-se să lanseze pe piață primul său BEV în 2027.
Echilibrarea cheltuielilor cu investițiile pe șantier și nivelurile record de personalizare – cu 70% dintre clienți alegând o opțiune de personalizare Mulliner – au avut ca rezultat cel mai mare venit per mașină din toate timpurile, acesta crescând cu 10% în ultimii doi ani. Evoluția a generat un venit de 2,648 miliarde EUR și un profit operațional de 373 milioane EUR. Rentabilitatea vânzărilor de 14,1% – una dintre cele mai bune din industria auto – a reflectat cheltuieli inițiale pentru produse viitoare și volume reduse planificate din cauza efectelor ciclului de viață.
Cea mai recentă performanță financiară a Bentley susține strategia Beyond100+ a producătorului, lider în industrie, deoarece se îndreaptă către autofinanțarea ambiției sale de a deveni exclusiv electric până în 2035 și introducerea unui nou model hibrid sau electric în fiecare an al următorului deceniu.
2024 a fost un an de tranziție pentru modelul Continental GT, care definește marca Bentley. Cea de-a treia generație a cedat loc celei de-a patra, producția de motoare W12 în Crewe a luat sfârșit și a fost introdus noul motor hibrid V8 ultra-performant. Acesta a fost instalat și pe berlina cu patru uși Flying Spur spre sfârșitul anului. Ambele modele au fost lansate inițial în derivatele Speed și Mulliner, foarte clar poziționate. Urmează lansarea modelelor derivate cu putere mai redusă, în 2025.
Comentând rezultatele, Dr. Frank-Steffen Walliser, președinte și CEO al Bentley Motors, a spus:
„Anul trecut a marcat un moment decisiv în transformarea noastră, în timp ce ne pregătim pentru viitorul nostru electric. Investim la niveluri nemaivăzute până acum la Bentley, deoarece nu doar revoluționăm planul nostru de ciclu de produse, ci și transformăm o locație veche de 85 de ani pentru o nouă eră a electrificării. Acestea sunt bazele esențiale care ne vor construi sustenabilitatea și succesul pe termen lung.
„În ciuda provocărilor globale din 2024 și a epuizării și înlocuirii a trei dintre cele patru linii de model, măsurile de reziliență financiară introduse spre sfârșitul ultimului deceniu au asigurat un al șaselea an de profitabilitate consecventă.
„Așteptând cu nerăbdare 2025, desigur că vom continua să navigăm în condițiile dificile ale pieței globale, cu medii politice și economice volatile. Cu toate acestea, vânzările continuă să rămână puternice. Am atins niveluri record de venituri per mașină, avem o strategie de export bine echilibrată și o structură clară pentru a maximiza personalizarea. Adăugăm la toate astea și un an întreg de disponibilitate a noilor noastre modele plug-in hibrid Continental GT și Flying Spur, care ne dau un optimism semnificativ și care vor avea un impact semnificativ asupra comenzilor și vânzărilor, pe parcursul anului.”
Confirmând angajamentul pe termen lung al Bentley față de Crewe, lucrările continuă astăzi la fabrica de pe Pyms Lane a mărcii de lux, neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon, la fel ca pregătirile pentru producția de BEV. Astăzi a început procesul de transformare a celei mai vechi clădiri din locație, A1, în viitoarea linie de asamblare BEV.
Noile facilități urmăresc să stabilească un nou punct de referință în operațiunile de producție de generație următoare, digitale, flexibile și de mare valoare. Lucrările vin în continuarea recentei deschideri a noului Excellence Centre for Quality & Launch și a construcției unui nou atelier de vopsitorie, care va oferi clienților o gamă extinsă de culori de vopsea, de aproape 100 de nuanțe individuale și care se apropie de finalizare în cursul acestui an. Aceste investiții consolidează angajamentul pe termen lung al Bentley față de strategia sa Beyond100+ și față de Marea Britanie.