Acţiunile Tesla au scăzut luni cu până la 7%, fiind ulterior tranzacţionate în declin cu circa 3%, după ce compania a redus preţurile unora dintre maşinile sale în China, relatează CNBC.
Tesla a redus preţul vehiculelor sale Model 3 şi Model Y în China, una dintre cele mai importante pieţe ale companiei.
Preţul de pornire pentru sedanul Model 3 a fost redus la 265.900 de yuani (36.615 dolari) de la 279.900 de yuani.
SUV-ul Model Y costă acum 288.900 de yuani, faţă de preţul anterior de 316.900 de yuani.
Reducerile Tesla inversează parţial unele dintre creşterile de preţ pe care compania a fost forţată să le efectueze la începutul acestui an în China şi SUA, pe fondul creşterii costurilor materiilor prime.
Elon Musk, CEO-ul Tesla, a avertizat în martie că producătorul de maşini electrice ”observă o presiune semnificativă recentă din partea inflaţiei materiilor prime şi logisticii”.
Scăderile de preţuri au loc şi după ce Musk a spus că vede elemente de recesiune în China.
”China se confruntă cu un fel de recesiune”, mai ales pe pieţele imobiliare, a spus Musk săptămâna trecută.
Tesla a livrat 343.000 de vehicule în trimestrul încheiat pe 30 septembrie, ratând aşteptările analiştilor. Compania nu a dezvăluit câte maşini au fost livrate în China.
De asemenea, Tesla a ratat aşteptările analiştilor cu privire la veniturile din trimestrul al treilea.
Cu toate acestea, în septembrie, Asociaţia pentru Autoturisme a Chinei a raportat că Tesla a livrat 83.135 de vehicule electrice fabricate în China, un record lunar pentru companie.
Tesla are o uriaşă Gigafactory în oraşul chinez Shanghai, la care a finalizat upgrade-urile la începutul acestui an.
Cu toate acestea, scăderile de preţuri apar în faţa concurenţei în creştere pentru Tesla în China, din partea unor firme autohtone ca BYD, susţinută de Warren Buffett, precum şi Nio şi Xpeng.
Alţi producători de maşini electrice au mărit preţurile în acest an, inclusiv BYD şi Xpeng, din cauza impactului costurilor în creştere ale materiilor prime.
Economia chineză continuă să se confrunte cu provocări, în special pe măsură ce măsurile stricte pentru prevenirea extinderii Covid-19 continuă să afecteze vânzările cu amănuntul.
Produsul intern brut a crescut cu 3,9% în trimestrul al treilea, faţă de un an în urmă, depăşind aşteptările, dar rămân sub ţinta oficială de creştere, de aproximativ 5,5%.