Extinderea reţelei de staţii de încărcare nu ţine pasul cu creşterea puternică a vânzărilor de automobile electrice, a apreciat miercuri Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), care a avertizat că lipsa infrastructurii de încărcare ar putea afecta vânzările viitoare de vehicule ecologice, transmite Reuters.
Potrivit datelor ACEA, vânzările de automobile hibride şi electrice în Uniunea Europeană şi Marea Britanie au ajuns la 458.915 vehicule anul trecut, în creştere cu 110% comparativ cu 2017. Cu toate acestea, în aceeaşi perioadă, numărul de staţii de încărcare a crescut cu 58% până la 200.000.
„Aceasta este o situaţie posibil foarte periculoasă, deoarece am putea ajunge la un punct în care creşterea vânzărilor de automobile electrice va stagna dacă consumatorii vor ajunge la concluzia că nu sunt suficiente staţii de încărcare acolo unde trebuie să călătorească sau că trebuie să stea la cozi mari pentru a avea acces la o staţie de încărcare rapidă”, a declarat directorul general de la ACEA, Eric-Mark Huitema.
În timp ce vânzările totale de automobile au scăzut în acest an, din cauza pandemiei de coronavirus, vânzările de automobile hibride şi electrice au crescut, graţie noilor standarde mai dure privind emisiile poluante şi schemelor naţionale de sprijinire a revenirii după pandemie.
ACEA a cerut Comisiei Europene să urgenteze o revizuire a regulilor UE privind infrastructura de încărcare şi de asemenea să stabilească ţinte obligatorii pentru ca toate statele să construiască mai multe staţii de încărcare.
Strategia UE privind transportul ecologic, care ar urma să fie prezentată la finele acestui an, „va miza pe extinderea infrastructurii de încărcare la nivelul UE şi pe creşterea numărului de staţii de încărcare”, a declarat un purtător de cuvânt al Comisiei.
Executivul european intenţionează să utilizeze fondurile UE pentru a ajuta la instalarea a un milion de staţii de încărcare publice, de care vor avea cele 13 milioane de vehicule ecologice care ar urma să circule pe drumurile din Europa în 2025.
Cu toate acestea, organizaţiile nonguvernamentale susţin că astfel de eforturi ar trebui să vizeze în primul rând zonele prioritare. „Aceasta înseamnă în primul rând staţii de încărcare private în clădiri şi zone de afaceri unde sunt parcate autoturismele”, a subliniat Julia Poliscanova, director la ONG-ul Transport & Environment.