La Audi în doar 2 ani au ajuns să anunțe schimbarea… schimbării, iar noile nume ale modelelor din gamă vor fi vechile nume ale modelelor din gamă. Nu ați înțeles nimic? Nici noi! d-apăi clienții care se îndreaptă acum spre alte branduri premium…
În martie 2023, Audi a anunțat planuri pentru o nouă schemă de denumire pentru a diferenția mai bine mașinile pe benzină de vehiculele electrice. Era de așteptat ca vehiculele electrice să utilizeze numere pare, în timp ce modelele cu motoare cu combustie internă urmau să utilizeze numere impare. Nomenclatura era încă în vigoare în noiembrie anul trecut, când următorul A7 a fost anunțat ca înlocuitor al lui A6. Acum, marca germană de lux revine la vechea strategie de denumire a vehiculelor.
Pe viitor, numerele vor face din nou referire strict la dimensiunea vehiculului, mai degrabă decât la tipul de motorizare. Pentru a distinge mașinile cu motor cu combustie internă de modelele complet electrice, va fi inclus unul dintre următoarele sufixe: TFSI pentru benzină, TFSIe pentru hibride plug-in, TDI pentru diesel și e-Tron pentru vehicule electrice. Pentru o mai bună diferențiere, Audi va respecta sufixele care denotă tipul de caroserie: Sedan, Avant sau Sportback.
Putem fi cu toții de acord că Audi nu ar fi trebuit să-și schimbe strategia de denumire, în primul rând. De asemenea, nu ar fi trebuit să implementeze acea schemă de denumire confuză bazată pe puterea motorului. Cum ar trebui oamenii să identifice imediat un „55 TFSI” sau un „40 TDI”? Din fericire, acea schemă ciudată de denumire cu două cifre a dispărut și ea. Cadillac a avut o idee similară, dar a folosit numere de cuplu pentru a distinge modelele. În ciuda faptului că este un brand american, a decis să folosească Newton metri în loc de livre-picioare.
Următoarea generație A6 va fi primul model care va folosi noua/vechea schemă de denumire a Audi. Trebuia să fie redenumit A7, dar nu mai este cazul. Modelul actualizat cu motoare cu combustie internă va avea premiera pe 4 martie și va sta alături de A6 E-Tron pur electric. Un nou RS6 Avant este în lucru, dar există rapoarte îngrijorătoare că va renunța la V-8 în favoarea unui V-6 hibrid plug-in.
Audi va continua să utilizeze „A” pentru mașini și „Q” pentru crossovere. Cu toate acestea, cele mai mici modele din fiecare categorie vor fi eliminate din gamă, deoarece A1 și Q2 vor fi întrerupte la sfârșitul ciclurilor lor de viață. Strategia se va aplica doar modelelor care urmează să apară în viitor, ceea ce înseamnă că vehiculele existente nu vor fi redenumite. Deci, noul A5 nu va reveni la denumirea A4.
Compania cu cele Patru Inele intenționase să treacă la energie pur electrică până în 2033, dar acum rămâne „flexibilă” după ce și-a dat seama că oamenii nu sunt dispuși să renunțe la mașinile cu motoare cu combustie internă atât de curând.