Organizatorii Salonului Auto din Paris încep să tragă linie pentru ediția din acest an, care va avea loc în octombrie. Lista expozanților este aproape finalizată, fiind înregistrată o performanță prin revenirea mărcilor auto germane. Evenimentul va fi pentru prima dată gazda unui duel tăcut între marile mărci europene și cele chineze. Vor fi însă și câteva mărci asiatice celebre care vor lipsi.
Exact când se bucurau organizatorii de la Paris că au reușit să-i convingă pe germani să revină la salonul auto numit „Mondial de l’Auto”, s-au trezit cu refuz din partea altor mărci din China, și chiar unele care au devenit deja populare și erau așteptate în pavilioanele expoziționale. Deja cele mai mari mărci germane au confirmat participarea la Paris, în standurile celui mai mare salon auto al Europei, după o pauză de șase ani.
Spectatorii și jurnaliștii vor putea vizita din nou standurile cu noutăți ale mărcilor grupului Volkswagen (Audi, VW, Skoda, SEAT, Cupra și restul), pe lângă care au semnat deja contractele de închiriere și BMW, MINI și Mercedes.
Gazdele vor fi ca de obicei Renault Group și Stellantis, astfel că marca Dacia va avea o poziție privilegiată pentru a-și lansa noul SUV Bigster. De asemenea, Ford, grupul Hyundai – Kia, Cadillac, au confirmat sosirea la Paris.
În ceea ce privește mărcile din China, care au ținut capul de afiș în urmă cu doi ani, când cele mai multe mărci occidentale lipseau, au apărut absențe notabile. Prima marcă pe care publicul o aștepta cu siguranță și nu va veni este MG, parte a grupului SAIC. Compania a declinat invitația și nu se află pe lista expozanților. A doua companie mare care va lipsi este Great Wall Motors, cel mai mare producător de SUV-uri din China și unul dintre cei mai mari exportatori ai asiaticilor.
Vor fi prezenți în schimb BYD, marele rival al Tesla, dar și companiile cu investiții majore în cercetare și dezvoltare și care au devenit partenere cu europenii. Este vorba despre Xpeng, partenerii VW Group, și Leapmotor, marcă reprezentată în Europa de Stellantis.
Mărcile chineze au în acest moment două probleme majore, financiare, cu europenii, dintre care una a fost generată de Franța. Prima este legată de „lista neagră” întocmită de guvernul francez pentru programul de tip Rabla, prin care sunt subvenționate mașinile electrice. Lista a scos de la subvenție mașinile produse cu un nivel ridicat de CO2, adică exact cele fabricate în China, printre care și Dacia Spring.
A doua problemă este cea referitoare la introducerea de noi tarife vamale pentru mărcile chinezești, din cauza ajutoarelor de stat acordate companiilor care produc aceste mașini. Comisia Europeană a stabilit în cadrul unei ample investigații că sumele acordate de statul chinez mărcilor creează o concurență neloială pe piața auto din Europa. SAIC, marca ce produce mașinile MG, a primit cel mai mare tarif vamal, 37,6%, din cauza necooperării cu echipa CE, în timp ce BYD trebuie să plătească doar 17,4%.
La rândul ei, Great Wall Motors trebuie să plătească 21% în plus, tarife vamale. Compania anunțase deja în primăvara acestui an că intenționează să-și închidă birourile din Europa din cauza acestor creșteri de taxe vamale.
Evenimentul industriei auto europene și internaționale de la Paris va avea loc între 14 și 20 octombrie, în pavilionul expozițional din Porte de Versailles, prima zi în care salonul va fi deschis publicului fiind 15 octombrie, ziua de 14 fiind dedicată presei și specialiștilor din industrie.
Cunoaștem deja și o primă listă de noutăți, deschisă de Dacia Bigster, noile VW Golf R și BMW M5, noile BYD și Leapmotor, lansări la Kia și Hyundai, plus noul Alpine A290, noul model electric premium derivat din Renault 5.
Salonul auto din Paris sărbătorește în acest an ediția cu numărul 90, prima ediție având loc în 1898.