Premierul Marcel Ciolacu a anunţat miercuri, după vizita la uzina Dacia de la Mioveni, că maşina sa, ca şi prim-ministru, din acest moment va fi Dacia Duster, pentru că, aşa cum în Franţa, maşina guvernului şi a autorităţilor este Renault, în România, maşina autorităţilor şi a premierului trebuie să fie Duster. Premierul a spus că a făcut un drive-test cu noua maşină Duster şi este ”bestială”.
În timpul unei vizite la uzina Automobile Dacia, acolo unde s-a întâlnit cu Denis Le Vot – șeful mărcii Dacia la nivel mondial și cu Mihai Bordeanu, cel care gestionează destinele mărcii în România, premierul Marcel Ciolacu a afirmat că prin programul „Rabla”, cel de reînnoire a parcului auto, ar trebui susţinută achiziţia de automobile produse local.
”Am fost impresionat de ceea ce am văzut, de nivelul de tehnologie, de nivelul de organizare. Nu poţi decât să feliciţi şi managementul şi faptul că concernul Renault continuă să investească pe această platformă industrială”, a spus premierul după vizita la uzina Dacia de la Mioveni.
Şeful Executivului a mai anunţat constituirea unei echipe de lucru, pentru a închide ”toate hăţişurile birocratice care în business de obicei costă bani”.
”Orice întârziere de livrare şi orice sincopă pe dânşii îi costă bani. Pentru a rămâne competitivi pe piaţa mondială de producători de autovehicule, statul trebuie să stea alături de investitori şi să omoare aceşti timpi”, a mai spus Ciolacu.
Premierul și-a amintit, cu ocazia vizitei la Mioveni, că prima sa mașină a fost Dacia. „Îi povesteam domnului CEO pe Europa cum am stat două zile în Pitești ca să cumpăr o Dacia. Că trebuia să stai la o coadă. Întotdeauna exista și un intermediar care te întreba cu nonșalanță dacă vrei bord de CN sau ce culoare vrei. Tu, îi spuneai: vreau și bord de CN. Bineînțeles că după două zile de așteptări, că trebuia să stai să și plătești hotel și pierdeai bani, de fapt, cumpărai ce îți dădea. Dar așa am cumpărat eu prima Dacie, fără bord de CN”.
Recomandare pentru membrii guvernului să folosească doar Dacia
Marcel Ciolacu, aflat la Mioveni, a declarat că guvernul și premierul trebuie să se deplaseze cu mașini Dacia. Și programul „Rabla” trebuie să susțină mașinile produse în România.
„Am făcut o promisiune foarte clară prin șeful cancelariei prim-ministrului, prin Mihai Ghigiu: din acest moment o să avem o echipă care va lucra și cu cei de aici și cu cei de la Craiova, fiindcă este același domeniu de activitate, pentru a închide toate hățișurile legislative și birocratice care în business de obicei costă bani. Orice întârziere de livrare și orice sincopă pe dânșii îi costă bani. Ca să rămână competitivi pe piață și, după cum vedem, nu pe piața românească, pe piața mondială de producători de autovehicule, statul trebuie să stea alături de investitori și să omoare toți acești timpi care, repet, costă bani”, a spus Marcel Ciolacu.
„Deblocăm şi «Rabla». Nu sunt de acord să mai dăm 10.000 de euro să-ţi iei o maşină electrică de 200.000 de dolari sau euro. Prefer la programul «Rabla» să mergem pe maşinile produse în România. Prioritate au, normal, cele pe criteriul verde şi cred că în acest moment intrăm într-o normalitate”, a declarat Ciolacu, la Mioveni.
El a anunţat, în acelaşi context, că pe viitor va folosi doar maşini de serviciu produse de Uzina Dacia de la Mioveni.
„Fac un anunţ foarte clar. Din acest moment, Guvernul României şi premierul României vor folosi un singur brand, respectiv Dacia. Brandul Guvernului României trebuie să fie principalul producător de autoturisme. Maşina mea, ca şi prim-ministru, din acest moment va fi Dacia Duster. Cred că aşa este corect în orice stat democratic şi în orice economie. Cum în Franţa maşina guvernului şi maşina autorităţilor este Renault, în România maşina autorităţilor şi a primului ministru trebuie să fie Duster. Am avut o mare plăcere să aflu că tot designul, toată concepţia, de la tot sistemul electronic, sunt toate creaţia unor români”, a spus premierul.
După vizia în uzină, premierul a menționat că este „impresionat de ceea ce am văzut, de nivelul de tehnologie, de nivelul de organizare. Nu poți decât să feliciți și managementul şi faptul că concernul Renault continuă să investească pe această platformă industrială. Nu rămâne decât să felicit aproape 12.500 de oameni care lucrează în schimburi pe această platformă industrială. Alte 1.500 de companii au de lucru prin comenzile date de la Dacia. Vorbim de 150.000 de oameni de această dată și vorbim de comenzi de 2,2 miliarde de euro. Este unul din motoarele economice ale României. 10% din exportul României este asigurat de Dacia”.
Șeful guvernului a declarat și că a aflat „cu mândrie că am reușit să-i batem și pe italieni la ei acasă, dar, cu adevărat, nu la fotbal, la mașini vândute pe teritoriul Italiei.