Italia este deschisă pentru cumpărarea unei participaţii la producătorul auto Stellantis, a declarat ministrul Industriei, Adolfo Urso, după ce a prezentat planurile Guvernului de la Roma de a acorda în acest an subvenţii în valoare de 950 de milioane de euro, pentru a-i ajuta pe automobilişti să facă trecerea la vehicule mai curate, transmite Reuters.
Noul program de subvenţii vine pe fondul unor dispute între Guvernul de la Roma şi grupul auto franco-italian Stellantis, cu privire la producţia realizată de acesta în Italia. Premierul italian Giorgia Meloni a declarat săptămâna trecută că grupul Stellantis, care pe lângă Italia are operaţiuni semnificative şi în Franţa şi SUA, a acţionat uneori împotriva intereselor naţionale italiene.
Stellantis, care deţine mărcile Fiat, PSA, Chrysler, Jeep, Citroen şi Alfa Romeo, este singurul mare producător auto al Italiei.
Urso a declarat că Stellantis s-a angajat să majoreze producţia în Italia la un milion de vehicule, un nivel care ultima dată a fost realizat în 2017. În 2023, Stellantis a fabricat 751.384 vehicule în Italia, un avans de 9,6% faţă de 2022, a informat luna aceasta liderul FIM CISL, Ferdinando Uliano, la conferinţa anuală de presă a sindicatului dedicată producţiei companiei pe plan intern.
Urso a mers mai departe, sugerând că Italia ar putea lua exemplul Franţei preluând o participaţie la grupul Stellantis, al cărui director general este Carlos Tavares.
„Dacă Tavares susţine că Italia trebuie să facă la fel ca Franţa, care şi-a majorat investiţia la Stellantis, atunci ei pot cere şi putem discuta împreună această problemă”, a explicat Urso.
Franţa deţine o participaţie de 6% la Stellantis, grupul format în 2021 în urma fuziunii dintre Fiat Chrysler şi PSA. Familia italiană Agnelli este singurul cel mai mare investitor în Stellantis prin vehiculul de investiţii Exor.
În trecut, Urso a cerut băncii italiene de stat Cassa Depositi e Prestiti (CDP) să cumpere o participaţie la Stellantis.