Volkswagen a anunțat că va amâna producția de serie a așteptatului automobil electric (EV) accesibil din cauza modificărilor aduse standardului anti-poluare Euro 7. Reglementările mai puțin restrictive ale Euro 7 permit ca mașinile mici cu motoare cu ardere internă să fie vândute pentru o perioadă mai îndelungată decât se anticipa, conform unui raport al mass-media germane.
Micul automobil electric, bazat pe conceptul ID.2all prezentat în martie anul trecut, urma să intre în producție în volum integral în mai 2026, în loc de 2025, conform informațiilor auto motor und sport.
Versiunea de producție a ID.2all va fi vândută la un preț de pornire sub 25.000 de euro (27.200 de dolari). Prețul de vânzare va fi mai mare decât al rivalilor cu motoare cu ardere internă, cum ar fi propriul model Polo al VW, care va fi pe piață în același timp. Polo are un preț mai mic de 22.000 de euro în Germania.
Volkswagen și alte companii auto europene anticipaseră că nu vor mai putea să vândă mașini mici cu motoare cu ardere internă profitabil până la sfârșitul deceniului din cauza standardelor stricte anti-poluare Euro 7. După o intensă lobby din partea industriei, țările UE au convenit să nu modifice condițiile și limitele actuale de testare Euro 6 pentru autoturisme și autoutilitare, ceea ce înseamnă că mașinile mici cu motoare cu ardere internă pot continua să fie fabricate fără modernizări costisitoare care le-ar face neprofitabile.
VW va prezenta în continuare modelul de producție ID.2all în 2025 și va construi un număr redus de unități până la accelerarea producției complete în anul următor.
Cu toate acestea, amânarea producției în volum va plasa VW în urma rivalilor europeni, cum ar fi Stellantis, care a lansat modelul complet electric Citroen e-C3, care începe de la 23.300 de euro, și a producătorilor chinezi care vizează piața europeană cu mașini electrice ieftine.
Amânarea ID.2all vine în contextul reorganizării rețelei de producție a VW în Europa, condusă de șeful mărcii, Thomas Schaefer, în vederea reducerii costurilor.
De acum încolo, se va planifica doar 80% din volumul maxim estimat de vânzări al unui nou model pentru producție, conform declarațiilor lui Schaefer la auto motor und sport. Planificarea anterioară a VW includea o marjă în cazul în care cererea era mai mare decât anticipat.
De exemplu, dacă departamentul de vânzări estima că vor vinde 150.000 de unități pe an ale unui model nou, producția era planificată la 170.000 de vehicule.
Schaefer a declarat că au apărut rapid supracapacități mari atunci când comenzile noi s-au prăbușit. A adăugat că dacă un model nou are vânzări mai mari decât prognozat, cererea suplimentară va fi satisfăcută prin ture de lucru suplimentare.
Noua planificare de 80% este utilizată pentru prima dată în producția noului model Passat de dimensiuni medii în Bratislava, Slovacia.
„Vom implementa acest lucru pentru toate modelele viitoare și am planificat deja asta în cadrul alocării pe fabrici”, a afirmat Schaefer.