Directorul de vânzări, marketing şi operaţiuni al mărcii româneşti din grupul Renault a făcut o radiografie a situației actuale: „O parte din piaţă nu mai există. Inflaţia creşte preţurile vehiculelor şi costurile de finanţare. Dacia are posibilitatea de a vinde mai mult, pentru că avem un pret mai corect”.
Xavier Martinet, director de vânzări, marketing şi operaţiuni la Dacia, a vorbit presei internaţionale la Chamonix. Deşi înmatriculările în UE de maşini noi sunt în creştere faţă de anul trecut (+17,6% în primele şapte luni), cifrele reprezintă totuşi o scădere marcată faţă de 2019, ultimul an înainte de pandemie, o scădere cu 22%.
Există două cauze principale, strâns legate una de alta: inflaţia şi legislaţia europeană. „Aceste elemente fac să crească preţurile maşinilor, care aproape devin bunuri de lux. Există o parte din piaţă care nu mai există, sunt clienţi care nu mai pot cumpăra o maşină nouă”, a subliniat Martinet.
Primul element care a determinat creşterile din ultimele luni este inflaţia. Martinet explică: „inflaţia afectează preţul vehiculelor. Unii trec la o maşină second hand, alţii cumpără o maşină mai mică”.
Ce va fi după 2023
Apoi, noile regule ale Uniunii Europene.
„Dezbaterea nu este dacă suntem pentru sau împotriva maşinii electrice, ci dacă suntem pentru sau împotriva ca maşina electrică să devină singura tehnologie acceptată până în 2035.
Ne gândim că poate există şi alte tehnologii potenţiale. Germania s-a deschis către e-combustibili, un subiect interesant care poate fi o cale de urmat pentru marca Dacia. O vom face la Dakar: ne-am anunţat participarea cu un vehicul e-fuel. Vom vedea ce înseamnă asta”.
Dacia şi-a făcut un ţel din politica preţurilor mici. „Poate că este o oportunitate pentru Dacia pentru că sunt din ce în ce mai mulţi oameni care nu pot sau nu vor să cumpere un autoturism din segmentul B cu 25.000 de euro sau unul din segmentul C cu 30-35.000 de euro. Este o oportunitate pentru Dacia. să vindem mai multe maşini, pentru că avem un preţ mai corect”.