Constructorii auto europeni trebuie să îşi dovedească abilitatea de a concura cu noii jucători asiatici în era automobilelor electrice, la toate capitolele, începând de la produse şi până la strategii financiare destinate controlării lanţurilor de aprovizionare, susţin analiştii şi directorii de companii prezenţi la salonul auto IAA din Munchen, transmite Reuters.
Aproximativ 41% dintre expozanţii de la ediţia din acest an a IAA, care începe luni, îşi au sediul în Asia, iar numărul companiilor chineze s-a dublat, incluzând jucători precum BYD, CATL şi XPeng.
„Europa trebuie să înceteze să mai fie naivă din punct de vedere macroeconomic când vine vorba de China”, spune directorul de tehnologie de la Renault, Gilles Le Borgne, arătând spre controlul exercitat de China asupra întregului lanţ de aprovizionare cu baterii pentru automobilele electrice.
Războiul preţurilor ar urma să fie una dintre temele principale ale conferinţei ce va fi organizată miercuri şi joi în cadrul IAA, în condiţiile în care producătorul american Tesla va prezenta noul său Model 3 îmbunătăţit, care va începe să fie comercializat în Europa în luna octombrie, de la un preţ de 42.990 de euro.
Mercedes-Benz îşi va prezenta noul CLA compact class, iar BMW propria Neue Klasse, ambele modele promiţând o autonomie şi o eficienţă mai mare în pofida reducerii la jumătate a costurilor de producţie.
Volkswagen a dezvăluit duminică un concept pentru marca sa CUPRA şi a pus accentul pe o nouă abordare orientată pe design, în cadrul cărei designerii şefi vor lucra mai îndeaproape cu cei 10 directori responsabili de mărcile din portofoliul grupului, pentru o mai mare diferenţiere.
„Ceea ce odată era un eveniment pentru ca industria auto germană să îşi demonstreze poziţia extrem de puternică a devenit o reuniune a unor egali între jucători din întreaga lume, în special din China”, spune Fabian Brandt, de la firma de consultanţă Oliver Wyman.
Salonul a fost rebotezat IAA Mobility în 2021, când tradiţionalul eveniment auto german a fost mutat de la Frankurt la Munchen, organizatorii punând accentul mai mult pe „mobilitate, sustenabilitate şi tehnologie” decât pe automobile.