Pentru prima dată de la lansarea pe piața din Europa, un automobil chinezesc intră înTop 10 al vânzărilor și arată cât de reală este amenințarea pentru producătorii europeni. Vânzările modelului MG4, fabricat în China la fel ca Dacia Spring, le-au depășit pe cele ale modelului românesc.
Piața de automobile electrice din Europa a prins avânt în acest an, pe fondul ieșirii din criza de componente, iar cumpărătorii europeni au încercat să profite la maxim de subvențiile acordate de guvern. Pe acest lucru s-a bazat și SAIC, compania chineză care a relansat în Europa brandul britanic MG, cu ajutorul mai multor modele electrice și hibrid. Între ele, se remarcă MG 4, un hatchback compact cu performanțe tehnice foarte bune raportat la principalii concurenți din Europa.
Lansat inițial în Marea Britanie, MG 4 se vinde acum pe aproape toate piețele majore de pe continent și continuă să fie lansat pe noi piețe. Datele preliminare privind vânzările, publicate de Data Force, arată că pe primele cinci luni ale anului modelul chinezilor de la SAIC are deja 22.000 de unități vândute, după ce, la finele primului trimestru înregistra circa 13.000 de unități.
Cu acest rezultat, MG 4 a depășit popularul model Dacia Spring, dar și nume importante ale pieței de electrice: Peugeot 208, Volvo XC40 și Skoda Enyaq, urcând astfel pe locul 6 în clasamentul celor mai vândute automobile electrice din Europa. Pe locul întâi rămâne Tesla Model Y, care a ajuns la 87.600 de unități vândute în cele cinci luni, din care aproape 60.000 au fost vândute doar în martie. Pe locurile doi și trei se află VW ID.3 și Tesla Model 3, cu aproximativ 25.000 de unități fiecare. MG 4 are trăsături care se potrivesc perfect cu gusturile publicului european. Are unele caracteristici estetice de crossover, o lungime de 4,29 metri, identică cu cea a lui VW ID.3, două opțiuni de baterii, de 51 kWh și de 64 kWh, care asigură autonomii de până la 450 km, precum și o putere a motorului care ajunge la 150 kW (204 CP). Cel mai important este însă prețul mașinii, 28.000 de euro, unul mai mic cu aproape 10.000 de euro față de principalul rival, VW ID.3, și similar cu modelul mai mic de la VW, e-Up, fiind astfel perfect explicabilă popularitatea acestui model, mai ales că are și un design plăcut, dar și o calitate bună a materialelor. Este exact rețeta de succes pe care s-a bazat și Dacia Spring în segmentul A și cu care a reușit să câștige foarte mulți clienți. Modelul românesc a înregistrat în luna mai un volum de 21.200 de unități vândute, în creștere cu 32% față de anul trecut, rămânând pe locul 7, în topul vânzărilor de electrice, în spatele noii vedete MG 4.
Pentru clienții care vor mai mult, MG 4 poate fi cumpărat cu o listă de echipamente destul de complexă, cu cea mai mare versiune de baterie și cu tehnologii comparabile cu cele de pe mașinile VW sau Peugeot, iar prețul nu urcă prea mult, respectiv la 38.000 de euro, un nivel la care alte mașini electrice abia încep. Prețul redus, specific mărcilor chinezești, în pofida cheltuielilor incluse legate de transport și logistică, este rezultatul utilizării unei platforme comune a grupului SAIC, dar și a bateriei LFP, mai ieftină. Modelul MG 4 nu este importat în România de nicio companie locală, astfel că românii nu pot cumpăra această mașină decât de la dealerii din alte țări, nefiind accesibilă în acest fel prin Programul Rabla.