Gigantul german Volkswagen a raportat joi o scădere a profitului în primul trimestru, spunând că vânzările mai slabe din China reafirmă necesitatea ca producătorul de automobile să reducă decalajul faţă de rivalii săi pe piaţa de vehicule electrice a ţării aflată în creştere rapidă, transmite CNBC.
Volkswagen a declarat că profitul operaţional a scăzut cu 31% ,la 5,7 miliarde de euro, în primele trei luni ale anului 2023, de la 8,3 miliarde de euro în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Cel mai mare producător de automobile din Europa a declarat însă că profitul operaţional înainte de efectele evaluării din acoperirea mărfurilor a crescut cu 35%, până la 7,1 miliarde de euro.
Veniturile din vânzări din primul trimestru au crescut cu 22%, până la 76 de miliarde de euro, a declarat Volkswagen, în principal ca urmare a recuperării volumelor de vânzări în Europa şi America de Nord.
”Am avut într-adevăr un început de an 2023 cu adevărat încurajator, atât veniturile, cât şi profitul operaţional subiacent s-au îmbunătăţit semnificativ. După cum vă amintiţi când ne-am lansat obiectivele pentru 2023, acestea erau destul de ambiţioase, am primit acest feedback, dar pe baza acestui prim trimestru foarte solid şi pe baza unui stoc de comenzi de 1,8 milioane de maşini în Europa, suntem destul de încrezători că vom atinge toate obiectivele noastre financiare pentru 2023”, a declarat, joi, directorul financiar al Volkswagen, Arno Antlitz.
Volkswagen a declarat că livrările în China au scăzut cu 14,5% în primele trei luni ale anului 2023, dar că rămâne încrezător că vânzările se vor redresa în restul anului, invocând o gamă extinsă de modele şi o tehnologie specifică Chinei.
Întrebat despre scăderea vânzărilor din primul trimestru din China, Volkswagen a răspuns: ”Am avut un început lent în China”.
El a adăugat că este important să se facă distincţia între piaţa de automobile cu motoare cu ardere internă din China, unde Volkswagen a fost de multă vreme un lider, şi piaţa de vehicule electrice cu baterii (BEV) din ţară, unde doreşte să ajungă din urmă rivali, inclusiv gigantul chinez EV BYD.
”Tocmai m-am întors de la Shanghai, am petrecut acolo trei zile uitându-mă la maşinile concurenţilor, discutând cu echipele de pe teren şi este evident că trebuie să acceleram, mai ales pe partea BEV. Sunt încrezător că vom juca un rol major în China şi în viitor”, a spus Antlitz.