Un raport ACEA arată că implementarea punctelor de încărcare pentru mașinile alimentate la priză a rămas mult în urma pieței auto europene.
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) atrage din nou atenția asupra ritmului de instalare a noilor stații de încărcare pentru mașini electrice. Conform grupului de lobby al industriei auto „pe măsură ce cota de piață a noilor vehicule electrice cu baterii (BEV) continuă să crească rapid, lansarea infrastructurii publice de încărcare trebuie susținută de obiective ambițioase și oportune în temeiul Regulamentului privind infrastructura pentru combustibili alternativi (Alternative Fuel Infrastructure Regulation – AFIR).
În ciuda unui an dificil pentru piața auto din Uniunea Europeană, cu o contracție generală de 4,6% a înmatriculărilor de mașini noi (în principal din cauza impactului penuriei de componente în prima jumătate a anului), vânzările de vehicule electrice cu baterii (BEV) au continuat să crească. În 2022, cota de piață a BEV a crescut la 12,1%, o îmbunătățire cu trei puncte procentuale față de 2021.
Acest lucru confirmă tendința din ultimii șapte ani, interval în care vânzările BEV au crescut de 17 ori între 2016 și 2022. Cu toate acestea, ritmul de lansare a infrastructurii este cu mult în urmă față de cererea consumatorilor de mașini încărcate electric.
Conform ACEA, între 2016 și 2022 numărul de puncte de încărcare pentru mașini electrice a crescut de circa șase ori. Aceasta înseamnă că vânzările de mașini electrice au crescut de aproape trei ori mai repede decât instalarea de puncte de încărcare.
Mai exact, dacă în 2016 existau în Europa 77.038 puncte de încărcare pentru mașini electrice și hibride cu încărcare la priză, în 2022 numărul acestora a crescut cu 522,3% până la 479.396. În același timp, dacă în 2016 erau vândute europenilor doar 118.542 mașini electrice, în 2022 numărul acestora a crescut la 1.996.738 unități (1.584,4%).