CAN AM SPYDER RT LIMITED – Libertate totală

Da mai departe!

Un hibrid între automobil și motocicletă ar fi ceva de vis, dar cum visele trebuie să devină realitate, de acest vis s-a ocupat Bombardier care a creat Can-Am. Triciclul vine la testele autoreport.ro în cea mai luxoasă formă a sa.
Nu este o surpriză că un astfel de vehicul împrumută de la ambele câte ceva pentru şasiul său rulant. O roată tradiţională, asemănătoare unei motociclete, cu un amortizor central la roata din spate, iar pentru partea frontală avem un sistem de suspensie cu două braţe si bară antiruliu, asemănător unui automobil.
Această bijuterie pe 3 roţi, este mai mult o motocicletă sport-touring căreia i s-au pus două roţi pe puntea faţă. Pentru riderii care trec de la o motocicletă tradiţională la Can Am, vor observa că direcţia este uşor diferită, deoarece vehiculul nu se inclină, iar daca intrii într-un viraj strâns ai o senzaţie de subvirare. Încă de la prima rulare, senzația de a cârmui din ghidon două roți este puțin ciudată, dar te obișnuiești repede.
„Y” din numele Spyder și Ryker (modelul mai mic al gamei) se referă la configurația cu două roți în față, cu o roată în spate. Spre deosebire de conversiile tricicletelor sau platformele sidecar în care o a treia roată este grefată pe o motocicletă cu două roți, Can-Am Spyders și Rykers au fost concepute de la zero ca vehicule cu trei roți. Cu două roți în față și trei zone de contact cu asfaltul, acestea sunt incredibil de stabile.
Pentru frânare găsim o pedală, ca la motocicletă, care se acţionează cu piciorul drept şi o frână de parcare acţionată dintr-un buton aflat in partea stânga a ghidonului, care te menţine în siguranţă atunci când vrei să parchezi in rampă .
Frânele dotate cu ABS+EBD (distribuţia electronică a forţei de frânare) şi sistemul de control al stabilităţii SCS fac să transmită doar cantitatea potrivită de frânare pentru fiecare roată in parte, sistemul de control al tracţiunii (TCS) trimite puterea motorului pe roata din spate și o controlează pentru a păstra aderenţa pe partea carosabilă. Carenajul ergonomic precum şi paravântul, te protejează foarte bine la viteze de peste 100 km/h. Panoul de bord, foarte sofisticat, indică viteza, turaţiile motorului, precum şi nivelul de combistibil, treapta de viteză, temperatura exterioară şi a motorului.
Confortul in mers este foarte bun, scariţele bine poziţionate si forma şeii, te ajută foarte mult pentru drumurile lungi. Ciclistica foarte bună, servodirecţia DSP,marşarierul, îl fac foarte manevrabil atât la viteze mari cât şi la viteze mici. În ciuda greutăţii (464 kg), Can Am-ul se simte uşor, manevrabil şi agil.
Can Am-ul este propulsat de un motor Rotax în trei pistoane cu o cilindree de 1330 cmc și sistem de alimentare prin injecţie electronică de combustibil care dezvoltă o putere de 115 cp şi un cuplu de 130 Nm. Vehiculul de test era echipat cu o cutie semi-automată SE6 cu 6 rapoarte si marşarier. Transmisia finală la roata spate se face printr-o curea dinţată.
În România, Can Am-ul este omologat ca Motociclu L5e şi se poate conduce cu categoria A sau B (vârsta minima de 21 de ani). Este obligatorie casca de protecţie, ca la motocicletă.
Actuala generație a lui Spyder a virat ceva mai mult către zona de confort, unde pare că devine din ce în ce mai mult o alternativă la touring-urile pe două roți și de la care a împrumutat câteva detalii precum integrarea sistemului audio și focusul pronunțat pentru locul pasagerului. Are mânere încălzite, scaune încălzite și mai multe spații de stocare față de celelalte modele Spyder, dar și față de motocicletele Touring.

Can-Am Spyder RT Limited

date tehnice

Motor și transmisie
Motor/cilindree 3L/1330 cmc
Transmisie semiautimata, 6 trepte
Putere 115 CP/7250 rpm
Cuplu 130 Nm/5000 rpm
Tracțiune spate

Dimensiuni și mase
L x l x h 2833 x 1554 x 1464 mm
Număr locuri 2
Masă la gol 464 kg
Performanțe și preț
Viteză maximă nc
Sprint 0-100 km/h nc
Consum mediu 6,3 l/100km
Preț de pornire 20995 euro, fara TVA

Related posts