Producţia de automobile a Marii Britanii a coborât în iulie la un nou minim, consemnând cea mai slabă performanţă pentru această lună după 1956, din cauza deficitului de semiconductori, a opririi activităţilor de către fabrici şi a absenţei angajaţilor din cauza pandemiei de coronavirus, potrivit organizaţiei industriei auto SMMT, transmite CNBC.
Potrivit datelor SMMT, constructorii auto din Marea Britanie au fabricat în iulie doar 53.438 de vehicule, cu 37,6% mai puţine comparativ cu iulie 2020.
În timp ce iulie a fost o lună deosebit de slabă, producţia auto a fabricrilor din Marea britanie a urcat cu 18,3% de la începutul anului, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2020, când restricţiile legate de Covid-19 i-au împiedicat pe oameni să muncească.
Începând din ianuarie, în Marea Britanie au fost cosntruite 552.361 de automobile, dar numărul este totuşi cu 28,7% sub cel din aceeaşi perioadă din 2019, înainte de pandemie.
Mike Hawes, directorul general al SMMT, a afirmat într-un comunicat că datele scot în evidenţă ”condiţiile extrem de dificile cu care continuă să se confrunte producătorii britanici de maşini”.
Hawes a mai spus că în timp ce impactul obligativităţii autoizolării persoanelor care sunt notificaţi de o aplicaţie pe telefon, dacă au intrat în contact cu cineva testat pozitiv pentru Covid-19 va scădea odată cu modificare regulilor, deficitul mondial de semiconductori nu dă semne de atenuare.
Vehiculele actuale au în componenţa lor zeci de microcipuri care controlează direcşia, acceleraţia, ferestrele şi sistemele multmedia, iar Marea Britanie a crescut producţia de automobile electrice, care au mai multe cipuri.
Aproximativ 26% dintre maşinile construite de producătorii din Marea Britanie în iulie au fost fie cu baterii electrice, fie hibride şi hibride electrice, a arătat SMMT, adăugând că acesta este un nou record.
Fabricile auto din Marea Britanie au produs 126.757 astfel de vehicule de la începutul anului.
Mai mulţi producători de automobile au anulat comenzile de semiconductori la începutul pandemiei, deoarece erau îngrijoraţi de scăderea vânzărilor. Dar când vânzările şi-au revenit mai repede decât se aştepta, giganţii auto au constatat că sunt la capătul rândului.
Volvo, Volkswagen şi Toyota au anunţat săptămâna aceasta că vor trebui să reducă şi mai mult producţia dacă nu va exista o soluţie urgentă pentru criza cipurilor.
Grupul german de tehnologie şi inginerie Bosch, care este cel mai mare furnizor de piese auto din lume, a declarat săptămâna aceasta pentru CNBC că lanţurile de aprovizionare cu semiconductoare din industria auto nu mai sunt potrivite scopului.
Harald Kroeger, membru al consiliului de administraţie Bosch, a declarat luni că lanţurile de aprovizionare au cedat în ultimul an, deoarece cererea de semiconductori, pentru produse de la maşini la PlayStation 5 şi periuţe de dinţi electrice a crescut în întreaga lume.
Industria auto este un sector major al economiei Regatului Unit, generând peste 78,9 miliarde de lire sterline (108,4 miliarde de dolari) pe an.
Aproximativ 180.000 de oameni lucrează în industria producătoare de automobile, în timp ce 864.000 sunt angajaţi în lanţurile de aprovizionare mai largi.
În prezent, aproximativ 30 de producători construiesc 70 de modele de maşini în Marea Britanie. Între aceştia se află firme locale precum Jaguar Land Rover, Vauxhall şi Rolls-Royce, precum şi firme internaţionale precum Ford şi Nissan.