Producătorul auto chinez se extinde în 40 de noi țări pe parcursul anului 2024. Xpeng are un parteneriat pe piața locală pentru a produce mașini VW. Chinezii au lansat recent o marcă low cost proprie.
Xpeng ar putea încerca să evite tarifele europene aplicate vehiculelor electrice produse în China prin localizarea producției pe continent.
Startup-ul chinez de vehicule electrice pornește într-o expansiune mondială masivă, lansând vânzări în aproape 40 de noi țări doar în 2024. Acestea includ multe națiuni din Europa, dar și piețe precum Thailanda, Malaezia, Singapore, Emiratele Arabe Unite și Australia. Membrii Uniunii Europene vor vota săptămâna aceasta impunerea unor noi tarife definitive asupra vehiculelor electrice chinezești, iar dacă taxele vor fi aprobate, Xpeng va fi supus unui tarif suplimentar de 21,3%, pe lângă cel existent de 10%.
Într-un interviu recent pentru Bloomberg, vicepreședintele și co-președintele Xpeng, Brian Gu, a menționat că planurile pentru producția europeană sunt deja în lucru, dar se află încă într-o etapă incipientă.
„Ne uităm la mai multe opțiuni, de la producția prin contract până la colaborarea cu fabrici existente, sau chiar luăm în considerare construirea unor [noi] fabrici”, a spus el. „Însă acestea sunt încă foarte preliminare.”
Conform lui Gu, Xpeng dorește să devină un lider în Europa și trebuie să acorde prioritate nevoilor și dorințelor clienților locali. De exemplu, cumpărătorii europeni consideră că instrumentele bune de navigație sunt mai dezirabile decât funcțiile multimedia pe care le preferă cumpărătorii chinezi.
„A deveni mai local nu este doar din cauza tarifelor”, a adăugat Gu. „Ca și companie, trebuie să aspirăm să fim un lider pe o piață precum Europa. Trebuie să ne gândim la cum să devenim mai locali. Trebuie să avem o echipă locală mai mare pentru a construi un brand mai local și, de asemenea, să avem o prezență locală mai mare.”
Xpeng este, de asemenea, interesat de piața din SUA, dar nu este clar când, sau dacă, firma va putea intra acolo.
„Piața din SUA este o piață foarte importantă și, de asemenea, una pregătită pentru inovația tehnologică”, a notat Gu. „Însă, în acest moment, politica este în evoluție și face dificilă intrarea companiilor chineze.”