Primul model care va beneficia de componente furnizate de VW este un SUV complet electric programat să debuteze în decembrie 2024. Volkswagen a convenit să furnizeze Mahindra cu componente din arhitectura sa MEB și cu celule de baterie unificate. Aceste componente vor fi utilizate pentru viitoarele vehicule electrice ale producătorului indian, programate să intre pe piață începând cu 2025.
Colaborarea între cele două companii a fost oficializată printr-un acord de furnizare semnat pe 16 februarie, construind pe baza anunțului lor inițial de parteneriat din 2022, care a fost conturat sub forma unui acord de colaborare și a unui document de principii.
Componentele furnizate de Volkswagen vor fi integrate în diverse SUV-uri electrice construite pe noua arhitectură INGLO a Mahindra. Se așteaptă ca tehnologia partajată să cuprindă motoare electrice și alte piese esențiale, inclusiv celule unificate. Acordul este programat să se întindă pe mai mulți ani, cu celulele de baterie furnizate estimându-se să aibă un volum total de aproximativ 50 GWh. Această aranjare contrazice rapoartele anterioare care sugerau că Mahindra ar putea colabora cu gigantul chinez BYD din cauza presupuselor probleme de aprovizionare cu baterii.
Sunt în desfășurare discuții privind partajarea platformei pentru proiecte viitoare, potențial implicând fabricarea locală a celulelor de baterie inițial importate în India. Merită menționat că, în afară de mărcile din grupul VW (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat și Cupra), arhitectura MEB este utilizată și de Ford în Europa.
Mahindra a prezentat deja cinci SUV-uri electrice bazate pe INGLO pentru piața indiană. Lansarea va începe cu SUV-ul XUV.e8 care urmează să debuteze în decembrie 2024, urmat de coupe-ul SUV XUV.e9 în aprilie 2025. Varianta mai sportivă și mai futuristică BE.05 va sosi, conform rapoartelor, în octombrie 2025, urmată de frații săi mai mari BE.07 și BE.06 așteptați să apară după 2026.
Conform anunțului oficial, atât Mahindra, cât și VW vor „continua să exploreze alte oportunități potențiale de colaborare în India în domeniul e-mobilității”. Scopul ambelor companii este de a „consolida prezența lor în e-mobilitate” pe piața indiană și de a „accelera electrificarea” în regiune.
În acest context, Mahindra consideră că vehiculele de pasageri electrificate vor câștiga „momentum semnificativ” în următorii ani. Cu toate acestea, rivalul său, Tata, este în prezent înaintea sa în jocul electrificării, având o gamă mai largă de vehicule electrice.