Unele dificultăți întâmpinate în instalarea unora dintre funcțiile modelului electric EX90, considerat de Volvo cel mai avansat automobil al mărcii din punct de vedere tehnologic, vor lipsi la momentul livrării mașinilor către clienți, după cum anunță compania.
„Unele caracteristici și funcționalități ar putea întârzia când vă vom livra modelul dumneavoastră EX90. Aceste caracteristici vor fi adăugate ulterior printr-o actualizare”, a transmis Volvo clienților care au comandat deja noul model electric EX90, al doilea din seria EX, după compactul EX30. Lista este una destul de cuprinzătoare și include o serie de funcții de siguranță, precum sistemul de evitare a unui impact pe timp de noapte bazat pe senzori cu Lidar.
De asemenea, evitarea coliziunilor în intersecții, asistența în viraje, prin care se reduce automat viteza în timpul rulării în curbe. Și unele funcții de entertainment, precum conectarea prin Apple CarPlay, sistemul de iluminat ambiental al diaplayului central, sistemul de control al managementul bateriei, cel care controlează programul smart de încărcare, dar și cel care permite încărcarea automată, prin cont și sistemul de încărcare bi0direcțional.
Șeful Volvo Cars, Jim Rowan, a declarat că nu se așteaptă ca această situație să afecteze vânzările acestui model, deoarece posibilitatea de actualizare permanentă a automobilelor face parte din avantajele unui astfel de vehicul, din categoria software-defined-vehicle.
Această decizie de vânzare a unui automobil fără toate funcțiile activate a mai fost utilizată de Volkswagen, la lansarea lui ID.3, primul automobil electric din noua generație, bazată pe conectivitate și asistență avansată. La acel moment, clienții puteau să opteze pentru livrarea mașinii fără o parte dintre funcții, urmând să beneficieze de ele la o dată ulterioară, sau să aștepte livrarea peste termenul contractual, până la momentul în care toate caracteristicile erau funcționale.
Volvo EX90 are deja o întârziere serioasă a programului de lansare, din cauza obstacolelor întâmpinate de dezvoltarea software-ului prezent la bord. Modelul a fost descris de companie ca fiind „cel mai sigur Volvo din istorie”, ca urmare a echipării cu un sistem complex de senzori și computere care creează un „câmp invizibil de protecție”. Unele dintre funcțiile care nu vor fi active la livrare fac parte din acest „câmp”.
Printre noutățile cu care a venit EX90 se numără și denumirea, el înlocuind, de fapt, vechiul XC90. Bateria lui EX90 permite o rulare de până la 600 km, iar controlul complex al informațiilor furnizate de senzorii Radar și Lidar, precum și de camere este gestionat de platforma Nvidia, bazată pe inteligența artificială. Acestea permit inclusiv rularea în regim „fără șofer”, de nivel 2 și 3, cele mai avansate niveluri implementate pentru moment de constructorii auto, pe modele de serie. Compania a spus că este pregătită să meargă până la nivelul 5, maxim, atunci când condițiile și legislația o vor permite.
„Volvo EX90 este o declarație oficială despre locul în care ne aflăm și direcția în care mergem”, a spus Jim Rowan, cel care a preluat conducerea Volvo în 2023. „Este complet electric cu o autonomie de 600 de km, desenat pentru a crește standardele noastre de siguranță, primul Volvo care va fi definit cu adevărat de software și parte a unui ecosistem larg, va conecta casa ta și celelalte dispozitive ale tale. Volvo EX90 este startul pentru ceva nou pentru Volvo în multe sensuri”.
Cea mai performantă versiune a mașinii va fi echipată cu două motoare electrice de 380 kW (517 CP) și va avea o tracțiune integrală. Sistemele de infotainment sunt asigurate de colaborarea cu Google (Google Maps și Google Assistent).
În luna iunie, Volvo a demarat o campanie de rechemare pentru EX30, modelul electric de mici dimensiuni care astăzi este unul dintre cele mai vândute de pe piața europeană, pentru unele probleme de software. De altfel, rechemarea a fost doar una pe hârtie, deoarece problemele au fost remediate de la distanță, prin sistemul de actualizare OTA (Over-The-Air).