Directorul general de la Volvo Cars a declarat vineri că producătorul auto suedez nu intenţionează să reducă preţurile pentru automobilele sale electrice, în pofida unei decizii similare din partea liderului de piaţă Tesla, care a pus presiune pe alţi producători să intre într-un război al preţurilor, transmite Reuters.
Directorul general Jim Rowan a precizat că nu este nevoie de reduceri de preţuri, în condiţiile în care cererea pentru automobilele Volvo este la un nivel ridicat, iar producătorul are comenzi solide pentru automobilele sale complet electrice.
În trimestrul patru al anului trecut, vânzările de automobile electrice marca Volvo s-au triplat comparativ cu perioada similară a lui 2021 şi au ajuns să reprezinte 18% din vânzările firmei, faţă de 6% în urmă cu un an.
„Cererea pentru autovehiculele noastre electrice pe baterie este la cel mai ridicat nivel înregistrat vreodată, la fel ca şi carnetul de comenzi. Nu avem nicio intenţie să reducem preţurile”, a spus Jim Rowan.
Luna trecută, constructorul auto american Tesla a decis să taie preţurile globale pentru vehiculele sale electrice, cu până la 20%. Imediat, grupul Ford Motor a adoptat o decizie similară, reducând preţul de comercializare a SUV-ului Mustang Mach-E cu până la 5.900 de dolari.
Potrivit analiştilor, aceste reduceri de preţuri ar urma să afecteze mai mult start-up-urile din domeniul vehiculelor electrice, cum este Rivian, decât producătorii auto consacraţi. De asemenea, companiile care se concentrează exclusiv pe vehiculele electrice ar urma să fie mai afectate decât cele care au o gamă mixtă de automobile.
Cotidianul Financial Times a dezvăluit joi că există o serie de producători auto, precum Volkswagen, Hyundai, Kia şi General Motors, care nu au intenţia de a reduce preţurile. În plus, grupul auto german BMW a decis chiar să majoreze preţurile pentru unele dintre modelele pe care le vinde pe piaţa din China, ca urmare a costurilor mai mari cu materiile prime şi logistica.
Volvo Cars, o companie controlată de grupul chinez Geely, are în prezent două uzine în Europa, una în Suedia şi alta în Belgia şi până la mijlocul deceniului vrea să construiască a treia fabrică în Slovacia, pentru a-şi îndeplini ţinta de producţie de 1,2 milioane de vehicule pe an, dintre care jumătate să fie automobile electrice.