Grupul auto german Volkswagen AG a anunţat marţi că, până în 2026, intenţionează să lanseze pe piaţă 10 noi modele electrice şi de asemenea că rămâne angajat faţă de piaţa din China, unde mărcile străine încep să piardă teren faţă de rivalii locali, transmite Reuters.
„Principiul nostru director este dezvoltarea în China, pentru China la viteză maximă”, a declarat directorul general de la VW Passenger Cars, Thomas Schafer, cu ocazia Salonului auto de la Shanghai.
Volkswagen, cea mai vândută marcă de autoturisme pe piaţa din China în ultimele decenii, se numără printre mărcile străine de automobile care pierd teren pe cea mai mare piaţă auto din lume, în condiţiile în care rămân în urma rivalilor chinezi care lansează automobile electrice. De exemplu, în 2022, vânzările Volkswagen în China au scăzut cu 3,6% până la 3,18 milioane de vehicule.
În luna februarie, producătorul chinez de automobile electrice BYD a devansat Volkswagen, devenind cea mai vândută marcă de autoturisme din China, pentru a doua lună la rând.
Cu ocazia prezentării sedanului electric ID.7 EV, Thomas Schafer a anunţat că Volkswagen intenţionează să lanseze 10 noi modele electrice până în 2026. Schafer a mai spus că producătorul german investeşte puternic în societăţile sale mixte din China pentru operaţiunile de design, producţie, cercetare şi dezvoltare.
Anterior, Volkswagen anunţa că intenţiona să scurteze perioada de timp necesară pentru lansarea pe piaţă a nor noi modele, de la patru ani în prezent până aproape de media de 2,5 ani din rândul rivalilor chinezi, parţial şi prin relocalizarea în China a activităţilor de cercetare şi dezvoltare pentru modelele chineze.
Marţi, a început la Shanghai cel mai mare salon auto din lume, Auto Shanghai 2023, unde constructori precum General Motors, BMW, Nissan, BYD Auto şi NIO au dezvăluit zei de noi modele de automobile electrice, lăudându-se cu încărcarea rapidă, navigaţia şi divertismentul prin satelit precum şi posibilităţile oferite de conducerea autonomă a automobilului.