Brandul Volkswagen, cea mai importantă marcă din portofoliul grupului care îi poartă numele, a reușit să depășească 4,5 milioane de automobile vândute în 2022, chiar dacă a traversat un an dificil, care a adus numeroase opriri de producție la principalele uzine ale mărcii.
Cu un volum total de 4,56 milioane de automobile și cu 330.000 de vehicule complet electrice vândute în 2022, VW rămâne a doua cea mai mare marcă auto a lumii, după Toyota, depășind Hyundai și Honda, chiar dacă vânzările au înregistrat un declin de 6,8%. Compania susține că are o listă foarte lungă de comenzi care va asigura vânzări în creștere în 2023. Numai în Europa, dealerii VW au 640.000 de autoturisme comandate și care așteaptă să fie livrate. „Am obținut vânzări solide în 2022, în pofida crizei persistente de componente. Creșterea pronunțată la modelele BEV confirmă că suntem pe drumul cel bun cu cel mai atractiv portofoliu al nostru pentru a deveni cea mai dezirabilă marcă pentru mobilitatea sustenabilă”, a declarat Imelda Labbe, șefa vânzărilor mărcii VW. Ea a confirmat faptul că, începând din 2026, VW va avea o gamă completă de mașini electrice, începând de la un model entry, cu un preț sub 25.000 de euro, până la viitorul ID.7, care va fi lansat chiar în acest an.
Vânzările mărcii VW au avut evoluții diferite pe piețele cele mai importante, cu scăderi în Europa și China, dar cu creșteri semnificative pentru segmentul electric. În China, mașinile electrice ale mărcii au înregistrat un volum de 143.100 unități, mai mult decât dublu față de anul anterior, iar în SUA, segmentul de electrice a crescut cu 27%, la 22.700 unități, aici fiind oferit doar modelul ID.4. Compania estimează că 2023 va fi un an cu volatilitate și cu provocări, din cauza persistenței crizei de semiconductori, însă este anticipată o îmbunătățire graduală a situației, cu o stabilizare a producției pe parcursul anului.