Grupul auto Renault, proprietarul Dacia, a anunţat marţi că în 2020 a vândut 2,949 milioane vehicule la nivel global, în scădere cu 21,3% comparativ cu 2019, pe o piaţă auto globală care a scăzut cu 14,2% din cauza pandemiei de coronavirus, informează un comunicat de presă trimis redacției noastre.
Această scădere a fost cauzată în principal de expunerea ridicată a Grupului Renault pe ţări aflate sub carantină, care şi-au suspendat activităţile comerciale în al doilea trimestru şi au înregistrat o încetinire a acestora în al patrulea trimestru (în special Franţa). În plus, grupul Renault a urmărit o politică de vânzări axată pe profitabilitate şi nu pe volumele de vânzări.
„Groupe Renault îşi propune să îşi transforme performanţa. Acum ne concentrăm mai degrabă pe profitabilitate decât pe volume de vânzări, cu o marjă unitară netă mai mare pe vehicul pe fiecare dintre pieţele noastre. Primele rezultate sunt deja vizibile în a doua jumătate a anului 2020, în special în Europa, unde marca Renault face progrese în cele mai profitabile canale de vânzare şi îşi consolidează leadership-ul pe segmentul electric”, a declarat directorul general al grupului Renault, Luca de Meo.
În Europa, vânzările grupului Renault au scăzut cu 25,8% până la 1,443 milioane unităţi. Marca Dacia a înregistrat o scădere cu 31,7% a vânzărilor, până la 385.674 de vehicule vândute. Sandero rămâne pentru al patrulea an consecutiv cel mai bine vândut vehicul pe piaţa de retail. Două dintre modelele istorice ale mărcii, Noul Sandero şi Noul Sandero Stepway, sunt disponibile de la sfârşitul anului 2020. Noile motoare Dacia pe benzină şi GPL, care sunt oferite pe majoritatea gamei sale sub denumirea ECO-G, reprezintă mai mult de 25% din vânzările de vehicule din Europa.
În afara Europei, vânzările grupului Renault au scăzut cu 16,5%, până la 1,5 milioane unităţi, în mare parte din cauza declinului cu 45% al vânzărilor din Brazilia, dar şi ca rezultat al reorientării în special către canalele cele mai profitabile.
În Rusia, a doua cea mai mare țară a Grupului în ceea ce privește volumul vânzărilor, Groupe Renault este lider de piață cu o cotă de 30,1%, în creștere cu 1,2 puncte. Vânzările au scăzut cu 5,5% pe o piață în scădere cu 9,2%.
LADA și-a confirmat poziția de lider al pieței rusești cu o cotă de piață de 21,5%. LADA Granta și LADA Vesta rămân cele mai vândute două modele din Rusia.
Cota de piață a mărcii Renault a scăzut cu 0,2 puncte, până la 8%, în așteptarea lansării noului Duster în prima jumătate a anului 2021.
În India, vânzările Grupului au scăzut cu 9,4% pe o piață în scădere cu 18,8%. Renault a atins astfel o cotă de piață de 2,8% (+0,3 puncte) datorită succesului Triber. În prima jumătate a anului 2021, gama Renault (Kwid, Duster, Triber) va fi extinsă odată cu sosirea noului model SUV, Kiger.
În Turcia, Grupul rămâne lider pe o piață aflată într-o puternică revenire.
În Corea de Sud, Renault Samsung Motors a înregistrat o creștere a vânzărilor de 14.2% pe o piață care a urcat cu 5.5%, datorită succesului noului XM3 lansat în martie 2020.
Renault, lider în Europa la vânzări de vehicule electrice
Pe o piaţă electrică în creştere rapidă, marca Renault şi-a confirmat poziţia de lider în Europa, cu 115.888 de vehicule vândute, o creştere de 101,4% faţă de 2019. ZOE este cea mai vândută maşină electrică, ajungând la 100.657 de unităţi, în creştere cu 114%. În segmentul utilitarelor electrice, Kangoo Z.E. deţine prima poziţie. Grupul francez subliniază că modelele Renault Twingo Electric şi Dacia Spring vor spori oferta de vehicule electrice în 2021. În plus față de gama electrică (BEV), Renault a inclus din vară o ofertă E-TECH Hybrid și e-TECH Plug-In Hybrid pe cele mai bine vândute modele ale sale (Clio, Captur și Megane). Marca își ocupă astfel locul pe piața vehiculelor hibride și hibride reîncărcabile cu peste 30.000 de vânzări în Europa, reprezentând 25% din volumul comenzilor pentru aceste modele.
În prima jumătate a anului 2021, gama E-TECH va fi extinsă odată cu sosirea modelelor Renault Arkana E-TECH Hybrid, Captur E-TECH Hybrid și Megane Sedan E-TECH Plug-In Hybrid.
Pentru 2021, Grupul Renault intenţionează să continue politica de vânzări orientată spre profit, cu implementarea integrală a planului strategic Renaulution, care va fi prezentat în zilele următoare.
Groupe Renault, producător auto din anul 1898, este un grup internaţional prezent în 134 de ţări, care a vândut aproape 3,8 milioane de vehicule, în 2019. În prezent, compania are peste 180.000 de angajaţi, 40 de fabrici şi 12.700 de puncte de vânzare în întreaga lume.