Vânzările globale de vehicule electrice pe baterie şi hibride plug-in au crescut în ritm anual cu aproape 20% în august, datorită avansului semnificativ din China şi în pofida cererii slabe din Europa, arată datele publicate joi de firma de cercetare de piaţă Rho Motion, transmite Reuters.
Luna trecută, vânzările de vehicule electrice pe baterie şi hibride plug-in pe piaţa europeană au scăzut cu 33%, ajungând la cel mai redus nivel din ianuarie 2023.
Rho Motion se aşteaptă ca în acest an vânzările din China, cea mai mare piaţă EV din lume, să crească cu o treime faţă de anul trecut, la 10,5 milioane de vehicule, în timp ce în Europa vânzările ar urma să fie în linie cu cele din 2023, aproximativ 3,1 milioane de unităţi.
Cererea pentru maşini electrice s-a atenuat în ultimele luni, după ce a crescut semnificativ în ultimii ani, consumatorii aşteptând modele mai accesibile sau optând pentru alternativele hibride, astfel încât unii producători auto şi-au redus planurile de electrificare.
Vânzările globale de vehicule complet electrice (EV) şi hibride plug-in (PHEV) au urcat la 1,47 milioane de unităţi în august, arată datele Rho Motion. În China s-a înregistrat un avans de 42% luna trecută, vânzările depăşind pragul de un milion de vehicule, în timp ce în Statele Unite Canada vânzările au urcat cu 8%, la 0,16 milioane de unităţi.
În primele opt luni din acest an vânzările de vehicule electrice pe baterie şi hibride plug-in pe piaţa europeană au scăzut cu 4%, după un declin de 23% în Germania, în urma reducerii subvenţiilor, precizează Rho Motion.