Uniunea Europeana a declarat ca 30 de milioane sau mai multe de de masini cu emisii zero vor circula pe drumurile sale pana in 2030, ca parte a eforturilor de reducere a emisiilor cu cel putin 55% in acest deceniu fata de nivelurile din 1990.
Blocul avea aproximativ 615.000 de astfel de vehicule la sfarsitul anului 2019, potrivit Asociatiei europene a producatorilor de automobile. Acestea sunt alimentate de mai putin de 250.000 de puncte de incarcare a vehiculelor electrice publice, care trebuie sa creasca la 3 milioane pana in 2030 pentru a indeplini obiectivele ecologice, potrivit unui raport al Eurelectric – organizatie care reprezinta asociatiile nationale de electricitate si companii de top.
Extinderea infrastructurii de incarcare va necesita 20 de miliarde de euro pentru statii publice de incarcare si 60 de miliarde de euro pentru statii private, se arata in raport.
Grupul din industria energiei electrice a anticipat ca pana in 2030 ca UE va avea 10,5 milioane de vehicule electrice in flotele operate de companii sau autoritati publice. Flotele europene de 63 de milioane de vehicule includ in prezent doar 420.000 de vehicule electrice.
Comertul electronic in crestere pe fondul pandemiei de coronavirus a adaugat un nou impuls unei curse de dezvoltare a camionetelor si camioanelor electrice.
Eurelectric a cerut, de asemenea, ca UE sa impuna cerinte obligatorii pentru producatorii de automobile pentru a vinde vehicule cu emisii zero. UE a utilizat standardele de emisii de CO2 pentru autoturisme pentru a promova vanzarile de vehicule electrice in ultimii ani, iar la sfarsitul acestui an va propune inasprirea acestor standarde.