Toyota Motor a redus vineri ţinta de producţie anuală cu 3%, respectiv cu 300.000 de vehicule, în condiţiile în care creşterea numărului infecţiilor de Covid-19 a redus producţia de componente în Vietnam şi Malaezia, agravând lipsa de semiconductori la nivel mondial, transmite Reuters.
„Este o combinaţie de coronavirus şi semiconductori, dar în acest moment coronavirusul are impactul copleşitor”, a declarat Kazunari Kumakura, un director al celui mai mare producător auto din lume, după ce compania şi-a revizuit obiectivul de producţie.
Spre deosebire de alţi mari producători auto mondiali care au fost obligaţi mai devreme să reducă planurile de producţie, Toyota a reuşit să evite reducerile producţiei, deoarece a depozitat componente cheie de-a lungul unui lanţ de aprovizionare rezistent la întreruperi, după cutremurul devastator din nord-estul Japoniei din 2011.
Anunţul de vineri al producătorului auto japonez este un nou semn că nicio parte a industriei auto mondiale nu a scăpat de efectele unei pandemii care a afectat vânzările şi că le împiedică capacitatea de a profita de redresarea cererii care a urmat valurilor iniţiale de Covid-19.
Vânzările de maşini din China au scăzut în august cu aproape o cincime faţă de anul anterior, deoarece au existat mai puţine vehicule pe care oamenii să le cumpere.
Toyota se aşteaptă acum să construiască 9 milioane de vehicule în anul până la 31 martie, în loc de 9,3 milioane. Compania nu şi-a revizuit previziunile de profit operaţional de 2,5 trilioane de yeni (22,7 miliarde de dolari) pentru anul fiscal.
În plus faţă de o reducere de 360.000 de vehicule a producţiei mondiale în septembrie, Toyota a anunţat vineri că va reduce producţia cu încă 70.000 de unităţi în această lună şi cu 330.000 în octombrie.
Compania speră să recupereze o parte din producţia pierdută înainte de sfârşitul anului.
Cererea de cipuri a crescut în timpul pandemiei, companiile producătoare de electronice de consum încercând să răspundă cererii de smartphone-uri, tablete şi alte dispozitive.
Dependenţa mare de fabricile producătoare de componente din Asia de Sud-Est este o problemă pentru Toyota, dar este, de asemenea, o problemă şi pentru rivalii săi, care s-au luptat cu o aprovionzare cu cipuri „foarte volatile şi strânse”, conform descrierii Volkswagen.