Criza de semiconductori și contextul industrial la nivel global ar putea să fie cauza pentru care Toyota ia în calcul amânarea unor programe de electrificare ale gamei sale, care are deja o întârziere față de rivalii săi din Europa sau SUA.
Toyota și-a pus la punct propria strategie de investiții în propulsia electrică, una care a amânat tactic lansările de mașini electrice, astfel încât să sară etapele în care profitabilitatea acestor mașini este redusă din cauza ratei reduse de acceptare și a costurilor de producție mari, dar și din cauza unei infrastructuri insuficient dezvoltate. În ultimul an, japonezii au început să descătușeze investițiile în acest segment, cu prezentarea noului plan ce include 30 de modele noi, complet electrice, pentru următorii 5 ani, și cu lansarea pe piață a primelor modele și concepte propulsate doar de baterii. Acum însă, au apărut informații care vorbesc despre o nouă amânare din partea Toyota a acestei strategii electrice. Toyota a lansat deja pe piață modelul bZ4X și a anunțat prima sa platformă dedicată mașinilor electrice e-TNGA. Un concept-car ce prefigurează un SUV compact complet electric a fost dezvăluit în ultima lună în SUA și, apoi, în Europa. Dar alte lansări mai au de așteptat, iar informațiile prezentate de presa japoneză vorbesc despre preocupări ale companiei japoneze pentru scăderea costurilor de producție a mașinilor electrice, preocupări care au condus la suspendare programelor de dezvoltare a următoarelor modele cu baterii. Printre măsurile radicale pe care Toyota ar intenționa să le ia se numără înlocuirea platformei e-TNGA cu o platformă complet nouă. Diferența dintre cele două ar fi una substanțială, dar fiind faptul că actuala platformă electrică este derivată din vechea TNGA dedicată mașinilor cu combustie, în timp ce o nouă platformă ar fi similară cu MEB de la VW, adică dedicată exclusiv mașinilor electrice.
Informația privind o suspendare a planurilor de dezvoltare a mașinilor electrice ale Toyota a fost publicată de și de Reuters, care citează surse din interiorul companiei, surse ce vorbesc despre discuții ale constructorului cu furnizorii, care urmăresc o reorganizare a programului de electrificare. Noi tehnologii care ar lua în calcul managementul avansat al bateriei dar și noi sisteme de propulsie sunt subiectele de discuție, însă compania nu a confirmat niciuna dintre aceste informații. De asemenea, se pare că Toyota vrea să se inspire din succesul în dezvoltarea de vehicule electrice înregistrat de doi dintre rivalii săi, Tesla și BYD, care reușesc să facă profit de vânzarea de mașini cu baterii.