Vânzările de autoturisme din Germania au scăzut în luna noiembrie, ca urmare a dezechilibrului produs pe segmentul de automobile electrice. La fel ca toate mărcile și modelele, Dacia Spring a pierdut aproape jumătate din vânzările pe care le înregistra în urmă cu un an.
Germania a cunoscut un declin neașteptat pe piața de autoturisme în luna noiembrie, însă procentul de scădere de 5,7% a fost generat, de fapt, de automobilele electrice, potrivit statisticilor. Cauza nu este foarte clară, însă poate fi pusă pe seama schimbărilor numeroase de legislație, care a micșorat subvenția acordată atât la începutul anului 2023, cât și de la 1 septembrie (pentru companii).
În total, au fost înmatriculate 44.942 autoturisme electrice, pe această piață, volumul fiind mai mic cu 22,5% față de cel de anul trecut, ceea ce reprezintă o pierdere de peste 13.000 de vehicule. Numărul se apropie foarte mult de scăderea generală a pieței, care a fost de 14.811 autoturisme, în condițiile în care vânzările de automobile cu benzină au crescut cu 12,5%.
Situația de pe această piață a fost resimțită și de Dacia, cu modelul Spring, care a înregistrat un declin de 46,5%, având un volum de 1.089 unități înmatriculate. Procentele de scăderi ale celor mai populare mașini electrice au fost și ele destul de mari în cele mai multe cazuri. Tesla Model 3 a raportat un declin de 71,6%, având 1937 unități înmatriculate, iar Model Y a scăzut cu 26%, la 2840 unități. VW ID4 și ID5, împreună, au avut 2.240 unități, în scădere cu 22%.
Pentru Dacia, lucrurile au mers prost și cu celelalte modele. Duster a scăzut în noiembrie cu 23,3%, la un nivel de 1.367 autoturisme, iar Sandero, cu un total de 1.670 unități, a pierdut 25,4% din vânzări, raportat la noiembrie 2022. Singurul model care a crescut a fost Jogger, cu 1.281 exemplare înmatriculate, cu 42% peste volumul de anul trecut, acesta fiind și singurul model hibrid din oferta Dacia. În total, marca românească a înmatriculat 5.407 autoturisme, în luna zecea, având un declin de 22,5%.
Celelalte mărci cu scăderi importante au fost Ford, -37%, Fiat, -37%, Toyota, -30%, Renault, -24%, Mercedes, -11%, Hyundai și Kia, -11%.
După 10 luni, Dacia se menține într-o poziție bună, cu un avans de aproape 20% față de anul trecut, având un total de 62.616 autoturisme înmatriculate și o cotă de piață de 2,4%. Toate modelele au creșteri față de 2022, chiar dacă sunt valori procentuale clar diferite. Jogger are cel mai bun avans, cu 58% creștere, în timp ce Spring și-a limitat la 9,3% creșterea, ca urmare a scăderii din noiembrie. Și Duster, care a intrat deja în procesul de lansare a noii generații, are în continuare 17 procente peste nivelul din 2022.