Tarifele auto impuse de Trump vor afecta multe companii, dar Tesla lui Elon Musk este mai puţin expusă

Da mai departe!

În timp ce industria auto globală se confruntă cu posibilele efecte negative ale noilor tarife auto anunţate de preşedintele Donald Trump, un nume iese în evidenţă ca fiind mai puţin afectat: Tesla, producătorul american de vehicule electrice fondat de Elon Musk, transmite CNBC.

Acţiunile Tesla au fost printre puţinele titluri din sectorul auto care au înregistrat creşteri joi, investitorii considerând că lanţul de aprovizionare şi structura de producţie a companiei — majoritar domestică — o feresc, în mare parte, de impactul direct al noilor tarife impuse asupra maşinilor şi componentelor auto importate în SUA.

Tesla produce cea mai mare parte a vehiculelor sale în Statele Unite şi importă relativ puţine componente, ceea ce o plasează într-o poziţie favorabilă comparativ cu marii rivali internaţionali. Analiştii estimează că Tesla va raporta livrarea a circa 398.000 de vehicule pentru primul trimestru al anului, potrivit unui sondaj realizat de Visible Alpha.

Noile tarife de 25% au dus la scăderi bursiere semnificative în sectorul auto: acţiunile Ford, General Motors şi Stellantis (producătorul Jeep şi Chrysler) au scăzut între 2,1% şi 7%. În schimb, acţiunile Tesla au crescut cu aproximativ 2%.

Cu toate acestea, Elon Musk a avertizat miercuri seară că noile tarife vor avea un impact şi asupra costului pieselor importate, cum ar fi bateriile litiu-ion din China şi alte componente din Coreea de Sud, Japonia şi Mexic.

”Costul nu este nesemnificativ,” a spus Musk.

Potrivit Goldman Sachs, noile tarife ar putea duce la creşterea preţului maşinilor în SUA cu 5.000 până la 15.000 de dolari. Producătorii auto vor transfera probabil aceste costuri către consumatori, iar acest lucru ar putea micşora diferenţa de preţ dintre vehiculele electrice Tesla şi maşinile pe benzină ale competitorilor.

”Tesla este un beneficiar relativ, având întreaga producţie realizată în SUA şi surse locale consistente. Modelul Y concurează într-un segment de SUV-uri medii în care aproape 50% dintre vehicule ar putea fi afectate de tarife,” au transmis analiştii de la TD Cowen într-o notă.

Totuşi, în afara SUA, Tesla se confruntă cu dificultăţi în creştere. În Europa şi Canada, imaginea companiei este afectată de implicarea lui Musk în administraţia Trump şi de reducerea stimulentelor pentru maşini electrice.

În Marea Britanie şi Uniunea Europeană, Tesla resimte impactul politicilor nefavorabile şi al tăierii subvenţiilor, ceea ce riscă să reducă cererea şi să încetinească ritmul de creştere al companiei. În Canada, programul de subvenţii pentru modelele Tesla a fost îngheţat.

”Implicarea lui Musk în politica americană ar putea influenţa negativ perspectivele de vânzări ale Tesla în afara Statelor Unite,” a declarat Sandeep Rao, cercetător principal la Leverage Shares.

Related posts