Ssang Yong Tivoli se întoarce la testele AutoReport.ro pentru un test mai lung, de 700 kilometri, dar și într-o echipare mai bogată. Testul mai lung, ne-a îngăduit să descoperim lucruri noi la această mașină.
Coreenii spun că designul Tivoli a fost inspirat de arhitectura urbană modernă și de liniile ondulate ale naturii. Acesta este un facelift care a adus blocuri optice mai moderne și o grilă mai pronunțată. Silueta este una zveltă de crossover urban, iar partea spate nu este pe placul tuturor din cauza proeminenței hayonului și a blocurilor optice cu o formă neobișnuită.
În interior, avem suficient spațiu pentru patru persoane, dar portbagajul este unul dintre cele mai mici din segment.
Pe de altă parte, designul interior este unul plăcut, iar materialele dincolo de ce pot oferi producători din zona asta de preț. Soluțiile de confort bine gândite aplicate în habitaclu contribuie la o stare bună a șoferului și pasagerilor. Am apreciat conceptul ergonomic al cockpit-ului, dar și pasul înainte din punctul de vedere al tehnologiei sistemului de infotaiment. Dispozitivele mobile pot fi conectate cu ușurință la ecranul de până la 9”. Dotări precum scaune față cu încălzire, scaun șofer cu ventilație în două trepte, scaune spate deosebit de confortabile datorită înclinării la 27,5°, sistemul automat de climatizare cu două zone cu senzor de temperatură și afișaj digital sunt prezente și la acest model. În Tivoli veți găsi deosebit de multe spații de depozitare pentru diferite obiecte – de exemplu, în consola centrală poate fi depozitată chiar și o tabletă, iar torpedoul este împărțit în mai multe compartimente. Buzunarele laterale de pe uși sunt atât de mari încât pot fi amplasate în ele fără probleme chiar și flacoane de 1,5 l.
Sub capotă este un motor Euro6 D, pe benzină de 1,5 litri GDI-turbo. Acesta furnizează putere maximă de 163 CP la 5500 rpm și cuplu maxim de 280 Nm la 1500–4500 rpm cu emisii CO2 de 146 g/km. Cuplat la o transmisie automată 6 trepte bine etajată, acest propulsor oferă puterea foarte prompt, făcând din Tivoli o mașină sprintenă. Transmisia este furnizată de producătorul AISIN care are o experiență îndelungată.
Traseul urmat de noi a fost București-Bușteni, pe un DN1 foarte aglomerat. Cu toate acestea, Ssang Yong Tivoli nu a fost o mașină gurmandă. Un consum de 8 litri la 100 de km a fost înregistrat în condiții de trafic aproape urbane.
Din punct de vedere al dinamicii, avem un comportament satisfăcător, în curbe mașina stă destul de bine, dar, dacă ar fi după noi, am îmbunătăți ceva la feedback-ul direcției, dar și la economia de combustibil.
Pe lângă o multitudine de airbag-uri, Ssang Yong Tivoli oferă sistemul avansat de asistare a șoferului și de siguranță care include sistemul avansat de frânare de urgență (AEBS) suplimentat cu cameră video și radar, asistență pentru menținerea pe banda de circulație, alertă la mișcarea vehiculului din față, alerte privind distanța sigură de urmărire și atenția șoferului, tempomat inteligent și adaptiv, precum și asistență pentru faza lungă. De asemenea, este prezentă și funcția de asistență pentru menținerea pe banda de circulație și alertă când vehiculul din față pornește din staționare.