Ca urmare a planului Ford de electrificare rapidă în Europa, care implică disponibilizări de ordinul miilor de angajați, sindicatul IG Metall amenință cu măsuri drastice.
Divizia europeană a Ford Motor Co. are în plan o serie importantă de disponibilizări în special în Germania. Conform unor declarații ale oficialilor Ford în fața angajaților de la Koln, citate de IG Metall, cea mai mare confederaţie sindicală germană, majoritatea concedierilor vor avea loc în zona de dezvoltare a noilor produse.
Potrivit presei locale, citată de Reuters, între 2.500 și 4.000 de locuri de muncă din divizia de dezvoltarea a produselor ar putea dispărea. Ford are în prezent 6.250 de angajați în dezvoltarea de produse în Europa.
La centrul tehnic al Ford din Merkenich, ar putea fi disponibilizate între 2.500 din cele 3.800 de persoane. Centrul era dedicat în special dezvoltării modelelor Fiesta și Focus care vor dispărea de pe piață.
De asemenea, aproximativ 700 de locuri de muncă, sau 20% din forța de muncă, ar putea fi tăiate la sediul european al Ford din Köln. Alți circa 1.200 de angajați aferenți diviziei de piese de schimb de la Koln ar putea fi și ei concediați.
Alte reduceri de personal vor avea loc la centrul de cercetare Ford din Aachen (Germania) și cel tehnic din Dunton (Marea Britanie).
Conform Reuters, oficialii Ford au refuzat să comenteze informațiile, menționând însă o declarație dată vineri în care se arăta că trecerea la producția de vehicule electrice necesită schimbări structurale. Compania a anunțat că nu va comenta tema până când planurile nu vor fi definitive.
În acest context, cu majoritatea disponibilizărilor Ford având loc în Germania, confederația sindicală IG Metall a avertizat astăzi Ford că va lua măsuri care vor afecta producţia „nu doar în Germania, ci pe întreg continentul european”, dacă producătorul auto nu renunță la planurile de a concedia mii de angajaţi sau nu sunt găsite soluții care să îi protejeze pe aceștia.
Katharina von Hebel, adjunct al şefului consiliului angajaţilor de la fabricile Ford din Germania, a declarat pentru agenţia de presă DPA că la unitatea din Koln sunt planificate până la 3.200 de siponibilizări. Această uzină are în prezent 14.000 de angajaţi.
Conform IG Metall, pe lângă disponibilizările din zona de dezvoltare a produselor, „noi concedieri masive” sunt planificate în următorii ani în la nivelul funcţiilor administrative.
Mai mult, un purtător de cuvânt al IG Metall a menționat că, la o întâlnire separată între conducere şi reprezentanţii angajaţilor, Ford a anunţat că, la nivel european, intenţionează să renunţe la 65% dintre locurile de muncă din sectorul de cercetare-dezvoltare şi la aproximativ 20% din cel administrativ.
„Dacă negocierile din următoarele săptămâni, dintre consiliul angajaţilor şi conducere, nu vor asigura viitorul angajaţilor ne vom alătura procesului. Nu ne vom da înapoi de la măsuri care ar putea afecta semnificativ compania, nu doar în Germania ci şi pe plan european”, arată IG Metall.
Subsidiara Ford din Europa produce, vinde şi oferă servicii pentru brandul Ford de vehicule în 50 de pieţe, având aproximativ 45.000 de angajaţi la propriile sale facilităţi şi la societăţile mixte, conform informaţiilor postate pe site-ul companiei.
Producătorul auto american s-a angajat ca până în 2030 să vândă în Europa exclusiv automobile electrice, iar până în 2024 ar urma să fie lansate trei noi automobile electrice şi patru noi vehicule comerciale electrice, pe piaţa europeană.