Noul şef al producătorului auto german Opel, Florian Huettl, se aşteaptă la vânzări mai ridicate în 2023, după declinul înregistrat anul trecut, transmite DPA.
„Angajamentul deplin al Opel vizavi de vehiculele electrice începe să dea rezultate”, a declarat într-un interviu şeful Opel, la sediul companiei din Russelsheim, lângă Frankfurt.
Modelul compact Astra, care va fi vândut pentru prima dată în 2023, iar versiunea sa electrică va putea fi comandată din primăvară, va contribui la majorarea vânzărilor, susţine Huettl.
Opel, subsidiara Stellantis, avertizase că nu-şi poate îndeplini potenţialul complet, parţial din cauza deficitului de componente.
„Mulţi clienţi încă îşi aşteaptă maşina. Sunt sigur că în 2023 vom sta mai bine în ceea ce priveşte disponibilitatea componentelor şi a capacităţii logistice”, a declarat şeful Opel.
În 2022, Opel a vândut aproximativ 428.145 de automobile noi, un declin de 12% faţă de 2021, în timp ce cota sa de piaţă a scăzut la 3,8%, conform datelor publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Grupul Stellantis, creat în urma fuziunii dintre PSA şi Fiat-Chrysler, a raportat în 2022 vânzări record, de aproape 180 miliarde de euro, şi un profit net de 17 miliarde de euro.
Recent, Stellantis a anunţat intenţia de a-şi dubla cifra de afaceri, până la 300 de miliarde de euro în 2030, an în care toate vehiculele pe care Stellantis le va comercializa în Europa ar urma să fie modele electrice, în timp ce în SUA ponderea vehiculelor electrice ar urma să reprezinte jumătate din vânzări.
Cel de-al patrulea producător auto mondial intenţionează să lanseze 75 de modele electrice până în 2030 pentru mărcile sale Peugeot, Opel, Fiat, Alfa Romeo sau Maserati, a informat directorul general Carlos Tavares.
„Opel înregistrează un profit sustenabil şi are o contribuţie semnificativă la rezultatele grupului”, a dat asigurări Huettl.