Nu ne așteptam de la Seat să fie cei care ridică ștacheta în segmentul hot-hatch, dar iată că a făcut-o. Noul Seat Leon Cupra are 290 CP, este cel mai puternic în gamă și l-am primit un test să vedem și dacă este cel mai sălbatic.
Anul acesta se împlinesc 20 de ani de la lansarea primei Cupra. Cu această ocazie, Seat ne face cadou această versiune de 290 CP. Bucuria este cu atât mai mare cu cât este disponibilă în 3 tipuri de caroserie. Mașina testată de noi este SC, deci un coupe cu 3 uși.
Încă de la prima generație am remarcat designul îndrăzneț al actualei generații Leon și preluarea multor elemente de la Audi. Seat are linii drepte dar frumos conturate, iar Cupra adaugă elemente vizuale care fac mașina și mai agresivă. Astfel steagul Cupra este însoțit de inscripțiile cu 290, indicând tuturor faptul că nu au în față un Seat obișnuit.
Sub capotă am găsit același motor de 2 litri pe benzină Turbo, dar acesta este modificat pentru a produce 290 CP. Leon Cupra testat de noi are cutia automată DSG cu 6 trepte. Aceasta impresionează prin rapiditatea cu care schimbă treptele, dar și prin modul prin care livrează puterea motorului.
Trenul de rulare are în continuare aceeași setare, mai dură, dar trecerea peste denivelări este totuși destul de silențioasă. Leon Cupra oferă trenul de rulare adaptiv DCC, care reacționează în milisecunde pentru a ajusta tăria amortizării în funcție de condițiile de drum sau de cerințele șoferului. Prin intermediul Cupra Drive Profile, șoferul poate activa patru moduri diferite de rulare, printre care și cel Cupra, ce preselectează modul de răspuns al motorului, cutiei, trenului de rulare și direcției pentru a atinge performanțe dinamice maxime.
Cupra stă foarte bine pe asfalt. Suspensia este totuși cam dură pentru gusturile multora, dar rigidizarea ajută la stabilizarea în curbe.
În interior, steagurile Cupra sunt destul de discrete, dar scaunele sunt de tip sport cu o susținere a spatelui foarte buna, mai ales în curbe. Acest Leon poate transporta 4 persoane, dar ca la orice mașină cu 3 uși, accesul la scaunele din spate se face destul de greu.
Cupra 290 este dotată cu cele mai moderne sisteme de siguranță activă. Avem Lane assist, Blind spot warning, dar și senzori de parcare. Acest model este unul destinat celor care vor o mașină foarte rapidă, care să le ofere senzații tari la volan. Probabil puterea afișată pe ea vă face să credeți că este distractivă, dar nici măcar nu ați auzit evacuarea. Sunetul evacuării este unul dintre punctele forte ale acestei mașini și unul dintre cele mai frumoase din gama hot-hatch.
Seat Leon Cupra 2.0 Tsi 290 DSG
– 0-100 km/h: 5,7 secunde
– Viteza maximă: 250 km/h
– L/l/î: 4.236/1.810/1.423
– Masă proprie: 1.395 kg
– Volum portbagaj (l): 434
– Cilindree (cmc): 1.984
– Putere (CP): 290 la 5.900 rpm
– Cuplu maxim (Nm): 350 la 1.700 rpm
– Consum mediu: 8 l/100 km (mixt)
– Cutie de viteze: automată, 6 trepte