Renault Clio a primit un facelift devenind o ilustrare perfectă a conceptului „Nouvelle Vague” al mărcii franceze. Noul său stil este mai convingător și mai elegant, iar interiorul său șic și distins inaugurează noul limbaj de design al mărcii. Clio va sosi într-o gamă largă de versiuni de echipare, inclusiv Esprit Alpine și este, de asemenea, un precursor în ceea ce privește durabilitatea – utilizează materiale din surse biologice și textile reciclate și nu are deloc piele.
Model de succes al gamei Renault, Clio este actualizat în acest an atât din punct de vedere estetic cât și tehnic. Vârful de gamă va fi propulsat de un sistem hibrid de 145 CP.
La doar o zi după ce au prezentat rezultatele comerciale pentru primul trimestru al lui 2023, francezii de la Renault au decis să dezvăluie detaliile unei noi interpretări a modelului Clio, vehicul comercializat din 1990 până acum în circa 16 milioane de exemplare, multe dintre ele aflându-se pe șoselele din România.
A primit a două premii „Mașina Anului în Europa”, Renault Clio este reinterpretat în 2023 atât din punct de vedere estetic cât și tehnic astfel încât, ca și Austral sau Espace, să ilustreze „Nouvelle Vague” (Noul Val) pus în scenă de marca franceză.
„Clio s-a bucurat de un succes constant. Este cea mai bine vândută mașină franceză din lume și lider de categorie în Europa. Noul Clio își subliniază modernismul, dezvăluind o parte frontală nouă și expresivă. Trenul motopropulsor complet hibrid E-Tech de sub capotă este o plăcere, are emisii reduse și o autonomie mare: 145 CP, 93 g CO2/km și 4,1 L/100 km.”, consideră Fabrice Cambolive, CEO al mărcii Renault.
Modificările suferite de Clio se observă chiar din partea frontală și, mai ales, din zona siglei „Nouvel’R” care are acum un aspect satinat. Forma acesteia se reflectă și în blocurile optice care, pentru prima dată în cazul Renault, includ lumini de zi LED care formează câte o jumătate de romb. Farurile alungite adaugă un aspect high-tech și pot ilumina drumul cu până la cinci faze de intensitate.
Subcompacta are un interior mai spațios, scaune mai confortabile și un tablou de bord care include un ecran cu diagonala de 7 – 10 inchi în funcție de nivelul de echipare. În funcție de țară și versiune, modelul poate fi comandat și cu R&GO sau sistem multimedia Renault Easy Link.
Conform producătorului, modelul Renault Clio are în dotare 20 de sisteme avansate de asistență a șoferului (ADAS) împărțite în trei segmente: Conducere, Parcare și Siguranță.
Totodată, cei de la Renault susțin că noul Clio va putea fi comandat cu cea mai cuprinzătoare gamă de propulsoare din segment. Vârful de gamă este deja cunoscutul sistem full hibrid E-Tech care dezvoltă 145 CP și este compus din două motoare electrice – unul de 36 kW și un generator de 18 kW – și unul termic în patru cilindri. Acesta din urmă are 1.6 litri și pune în slujba șoferului 94 CP. Puterea totală de 145 CP a sistemului este transmisă roților printr-o cutie inteligentă multimodală fără ambreiaj.
Pentru cei care preferă încă să utilizeze strict motoare cu ardere internă, Renault pune la dispoziție TCe 100 LPG care combină – așa cum știm deja de la Dacia – utilizarea benzinei cu gazul astfel încât, în final, poate parcurge cu ambele rezervoare pline (benzină + GPL) peste 1.000 km.
Din lista sistemelor de propulsie nu lipsește TCe 90, motor cu trei cilindri sau economicul motor normal aspirat SCe 65. Surprinzător, inginerii Renault au decis să păstreze ca opțiune și o motorizare diesel. Este vorba despre Blue dCi 100, (100 CP și 260 Nm) grație căreia eficiența urcă la un nou nivel.