Otro Capital, RedBird Capital Partners şi Maximum Effort Investments vor injecta 200 de milioane de euro în Alpine Racing, divizia care regrupează activităţile din cursele de Formula 1 ale grupului auto francez Renault, mizând pe planurile de creştere ale Renault în domeniul automobilelor sportive, transmite Bloomberg.
Proprietarul Dacia a precizat că investiţia fondurilor reprezintă o participaţie de 24% la Alpine Racing Ltd., ceea ce evaluează această societate cu sediul la Enstone, Marea Britanie, la 900 de milioane de dolari. În schimb, Alpine Racing SAS, entitatea care produce motoarele de F1 la Viry-Châtillon, Franţa, nu face parte din această tranzacţie şi va rămâne 100% în proprietatea Renault.
„Formula 1 şi Alpine sunt active strategice pentru Renault Group. Acest parteneriat va accelera dezvoltarea Alpine F1 prin diversificarea surselor de venituri şi majorarea valorii mărcii”, a declarat directorul general de la Renault Group, Luca de Meo.
Separat, Alpine, marca sportivă a grupului Renault, a anunţat luni că vizează o marjă operaţională de 10% şi o cifră de afaceri de peste opt miliarde de euro în 2030, graţie extinderii gamei sale de modele care îi va permite să seducă clientela din SUA şi Asia.
În condiţiile în care în prezent Alpine oferă un singur model, berlineta A110, la orizontul anului 2030 ar urma să ofere o veritabilă familie de şapte modele: o citadină electrică A290, derivată din noul Renault 5 în 2024, un crossover compact electric în 2025, o nouă A110 în 2026, de asemenea electrică, o cabrioletă derivată din A110 şi un coupe sport cu patru locuri, noua A310 şi două noi vehicule de talie mai mare.
Toate aceste noi modele ar urma să permită Alpine să ajungă la o situaţie de echilibru financiar în 2026 şi să realizeze o cifră de afaceri de opt miliarde de euro în 2030.
În primele trei luni ale acestui an, grupul Renault a înregistrat venituri totale de 11,5 miliarde de euro, în creştere cu 29,9% comparativ cu perioada similară a anului trecut, în condiţiile în care a livrat 535.000 de automobile, în urcare cu 14,1% în ritm anual, după patru ani consecutivi de scădere.
În cazul mărcii Dacia, vânzările au crescut cu 41%, până la aproape 150.000 de unităţi în Europa, graţie noii identităţi a brandului.