CEO-ul lui Nissan, Makoto Uchida, s-a întâlnit cu omologul său de la Honda, Toshihiro Mibe, pentru a-i transmite că dorește să pună capăt discuțiilor lor de fuziune, după ce Honda a propus să facă din Nissan o subsidiară, scrie Reuters.
Producătorii de automobile japonezi au semnat în decembrie un memorandum de înțelegere pentru a discuta o integrare în cadrul unui holding pentru a crea producătorul auto nr. 3 din lume și a concura într-o industrie din ce în ce mai dură.
Dar discuțiile s-au complicat de diferențele tot mai mari, au declarat pentru Reuters mai multe persoane familiare cu chestiunea și s-au lovit de un zid după ce Honda a spus că vrea să transforme Nissan într-o subsidiară.
„S-a ajuns la un consens (din partea Nissan) că discuțiile nu pot continua în baza acelei propuneri”, a spus sursa care cunoaște discuțiile, refuzând să fie identificată deoarece informația nu este publică.
Nissan va oficializa decizia de a se retrage din memorandum de înțelegere la o ședință a consiliului de administrație care va avea loc înainte de anunțul veniturilor companiei din trimestrul trei, săptămâna viitoare, a adăugat sursa.
Poziția actuală a Honda este că nu ar accepta o integrare decât dacă Nissan este de acord să devină o subsidiară, a raportat postul public japonez NHK.
Honda este al doilea cel mai mare producător de mașini din Japonia, după Toyota, iar Nissan este al treilea ca mărime.
Purtătorii de cuvânt al Nissan și Honda au refuzat să comenteze despre stadiul discuțiilor lor, repetând declarațiile anterioare conform cărora își propuneau să finalizeze o direcție viitoare până la jumătatea lunii februarie.
Renunțarea la discuții ridică întrebări despre cum Nissan, care se află în mijlocul unui plan de redresare, poate depăși ultima sa criză fără ajutor extern. Nissan a anunțat deja planuri de a reduce 9.000 de job-uri și 20% din capacitatea globală.
Acțiunile Nissan au crescut cu 7,6%, în timp ce cele ale Honda au scăzut cu 3,5%, inversând direcția mișcărilor respective cu o zi mai devreme.