Nissan și-a anunțat recent planurile și unul dintre ele este să nu renunțe la brandul său premium. Linia de modele va fi extinsă și va exista o separare mai mare între modelele Nissan și Infiniti.
Vânzările Infiniti în Statele Unite au atins apogeul în 2017, când marca de lux a Nissan a livrat 153.415 mașini. Avansând rapid până în 2024, cererea a scăzut la 58.070 de unități, sau cu 10,2% mai puțin decât anul precedent. Pentru a pune acest număr în perspectivă, marca Acura a Honda a vândut 122.600 de vehicule anul trecut. Lexus, marca Toyota, le-a depășit pe amândouă la vânzări, livrând un impresionant număr de 345.669 de mașini. Deși cifrele arată rău, Nissan nu renunță la Infiniti.
Când Nissan a prezentat în această săptămână vasta sa linie de produse, nu a neglijat Infiniti. Intenția este de a distinge și mai mult cele două mărci și de a extinde portofoliul Infiniti cu produse noi. QX60 va fi actualizat în curând și va exista un pachet Sport pentru QX80. La scurt timp după aceea, QX65 se va alătura nișei crossover-coupe și se va inspira din FX. Un SUV complet electric, derivat din conceptul Vision QXe, va urma și va fi fabricat la fabrica din Canton, Mississippi.
Vorbind la evenimentul organizat la centrul de cercetare și dezvoltare de lângă Tokyo, directorul de planificare al Nissan Americas, Ponz Pandikuthira, a precizat clar că Infiniti este aici pentru a rămâne: „Nu investești într-o mașină ca QX80 dacă ai de gând să renunți la Infiniti ca marcă. Rămâneți pe fază pentru creșterea portofoliului Infiniti.” Automotive News raportează că QX60 va fi electrificat, dar fără a specifica dacă printr-un sistem de propulsie hibrid plug-in sau tehnologia E-Power de la Nissan.
A treia generație E-Power a fost confirmată doar pentru produsele Nissan: Qashqai în Europa, Rogue în SUA și o autoutilitară mare în Japonia. Ca și în cazul celor două iterații anterioare ale E-Power, un motor pe benzină va funcționa ca generator pentru a încărca o baterie. Dezvoltat special pentru această aplicație, noul motor de 1,5 litri nu va trimite putere către roți. În schimb, un motor electric va alimenta roțile, oferind un comportament similar cu cel al unui vehicul electric. Nissan spune că noul E-Power este mai silențios și mai lin, sporind în același timp economia de combustibil cu 15% la viteze mai mari.
Nissan dorește să accelereze drastic dezvoltarea mașinilor noi. Bazându-se pe modus operandi actual, durează 55 de luni pentru a proiecta un model nou, potrivit viitorului CEO Ivan Espinosa. Pentru viitoarele modele Nissan și Infiniti, obiectivul va fi de a finaliza dezvoltarea în doar 37 de luni. Pentru derivate, va dura 30 de luni pentru a finaliza lucrarea. Noul șef spune că un accent mai mare pe partajarea platformelor și a designurilor va accelera lucrurile. Reuters îl citează pe CEO recunoscând: „Suntem lenți. Acesta este unul dintre lucrurile cu care trebuie să ne confruntăm.”