Sistemul Drive Pilot, dezvoltat de Mercedes-Benz pentru mașinile sale de top, capabil să controleze deplasarea vehicului fără intervenția șoferului, a fost certificat în SUA, după ce anul trecut fusese omologat în premieră în Germania. Statul Nevada este primul din Statele Unite ale Americii care a certificat tehnologia de conducere automată Level 3 a celor de la Mercedes-Benz.
Primele modele care vor primi această tehnologie vor fi S Class și EQS Sedan, care ajung pe piața din SUA chiar în acest an. Mercedes-Benz a înregistrat o premieră mondială, anul trecut, când autoritatea pentru transport, KBA, a omologat sistemul DrivePilot făcând posibilă vânzarea lui pe mașinile de serie. Certificarea de acum, din Nevada, confirmă că sistemul este conform legislației SUA și standardului SAE Level 3, putând fi instalat pe un automobil de serie care va circula pe drumurile publice. Statul Nevada a legiferat circulația vehiculelor autonome, astfel că vânzarea acestor vehicule este permisă dacă ele respectă standardele tehnice legale.
Tehnologia Level 3 permite ca șoferul să lasă controlul mașinii în sarcina computerelor de bord, însă el este obligat să rămână atent la drum și să preia comenzile imediat ce o situație neprevăzută poate afecta comportamentul mașinii. Rularea în regim autonom nu este permisă decât în anumite condiții, doar pe autostrăzi. Mercedes-Benz a anunțat că intenționează să depună documentația pentru certificare și în alte state americane, începând cu California, pentru a putea vinde DrivePilot în aceste state. „În lumea modernă, timpul este unul dintre cele mai prețioase bunuri. Să le oferim timpul înapoi clienților este un element esențial în strategia noastră de a construi cele mai dezirabile mașini din lume. Sistemul nostru Drive Pilot face un pas important în atingerea acestui scop și ne plasează în primul pluton al inovației în terenul crucial al conducerii autonome. Drive Pilot demonstrează o dată în plus că spiritul nostru de pionierat este parte a ADN-ului. Certificarea din Nevada dă startul extinderii internaționale și, odată cu ea, a unei noi ere”, a declarat Markus Schafer, CTO al Mercedes-Benz, responsabil cu dezvoltarea și achizițiile.
Drive Pilot este autorizat să funcționeze pe autostrăzi, în aglomerații, la viteze de până la 64 km/h. Dacă toate condițiile sunt îndeplinite, mașina afișează pe display disponibilitatea activării. Odată pornit, DrivePilot controlează viteza și distanța față de alte vehicule și ghidează mașina pe banda sa, ținând cont de semnele rutiere și de devierile de traseu. În cazul unor situații neprevăzute, sistemul acționează rapid pentru evitarea lor, din direcție și din frâne. Drive Pilot funcționează cu ajutorul senzorilor suplimentari adăugați cu pachetul Driving Assistnce Package, inclusiv Lidar, camere video și microfoane, senzori de umiditate în roți. Sistemul are circuite redundante pentru direcție și frâne, pentru situațiile în care ceva s-ar defecta. În situații deosebite, șoferul este alertat să preia comanda mașinii. Dacă acest lucru nu se întâmplă, mașina frânează într-o poziție de siguranță, în timp ce aprinde luminile de avarii. După oprire, este efectuat un apel de urgență, fiind deblocate ușile. Una dintre particularitățile Drive Pilot este sistemul de poziționare globală, care are o acuratețe de centimetru, față de navigațiile obișnuite care lucrează cu marje de un metru.