Vânzările de maşini noi în Marea Britanie au crescut cu 1,2% în august, la 68.858 unităţi, a anunţat Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Regatul Unit (SMMT), transmite Reuters.
În august, Dacia a vândut 1.691 de vehicule pe piaţa britanică, în creştere cu 108,25% faţă de perioada similară din 2021, când a înmatriculat 812 de unităţi.
Avansul din august, după cinci luni de scăderi ale livrărilor, vine în urma creşterii vânzărilor de vehicule electrice, a apreciat SMMT.
În topul celor mai bine vândute modele în august se află Volkswagen Polo, Ford Puma, Hyundai Tucson, Vauxhall Corsa şi Volkswagen T-Roc,Vauxhall Corsa, Tesla Model Y, MINI, Nissan Qashqai şi Volkswagen Golf.
Cota de piaţă a vehiculelor electrice s-a situat la 14,5% în august (de la 10,9% în perioada similară din 2021) iar cea a vehiculelor pe benzină la 46%, în timp ce pentru vehiculele pe motorină diesel cota de piaţă a scăzut la 6,5%. Din 2030, vânzările de maşini noi pe benzină şi motorină vor fi interzise în Marea Britanie.
„Creşterea costurilor cu energia şi inflaţia, pe lângă perturbările din lanţurile de aprovizionare, pun şi mai multă presiune asupra redresării industriei auto în urma pandemiei, şi cerem urgent noului premier să abordeze aceste provocări şi să restabilească încrederea şi creşterea sustenabilă”, a apreciat directorul general al SMMT, Mike Hawes.
Recent, SMMT a înrăutăţit estimările privind vânzările de maşini noi în Marea Britanie în acest an la 1,72 milioane, faţă de prognoza precedentă, de 1,89 milioane.
În primele opt luni din acest an, vânzările de maşini noi în Marea Britanie au scăzut cu 10,7%, la 983.099 unităţi.
În perioada ianuarie-august 2022, Dacia a vândut 17.216 vehicule pe piaţa britanică, în creştere cu 83,15% faţă de perioada similară din 2021, când a înmatriculat 9.400 unităţi.
În topul celor mai bine vândute modele în primele opt luni din acest an se află Vauxhall Corsa, Ford Puma, Nissan Qashqai, MINI şi Kia Sportage.
Marea Britanie rămâne a doua mare piaţă auto din Europa, în urma Germaniei, dar înaintea Franţei, Italiei şi Spaniei.