Tot mai mulți producători auto aleg să nu mai participe la Saloane Auto importante precum cel de la Geneva, Paris, Frankfurt sau Detroit. Fie că vorbim despre timpi morți în care unii nu au de prezentat modele noi, sau de studii care arată că unele modele trebuie promovate altcumva, un lucru devine cert: saloanele devin tot mai sărace atât în premiere mondiale, cât și în branduri expuse.
Cel mai recent anunț de acest fel a fost făcut de Nissan, care a anunțat că nu va participa în toamnă, la Salonul Auto de la Paris. Președintele pentru Europa de Vest al brandului, Bernard Loire a spus: “Nu avem nimic nou de prezentat. De asemenea, trebuie să facem alegeri, am fost la geneva și la alte showuri dedicate tehnologiilor digitale”.
Aceasta nu este o premieră, în precedenta ediție, cea din 2016, de la Paris au lipsit: Aston Martin, Bentley, Ford, Lamborghini, Subaru și Volvo.
Și în acest an, companii precum Mazda, Ford sau Volvo au anunțat că nu vor veni.
O altă problemă pentru saloanele auto o reprezintă saloanele dedicate tehnologiei, precum MWC Barcelona sau CES Las Vegas, la care sunt prezente tot mai multe branduri auto prezentând mașini cu tehnologii noi.