Producătorul de mașini de lux Porsche AG a raportat o creștere de 10% a vânzărilor pe plan global în primele nouă luni din 2023, la 242.722 unități, pe fondul avansului din fiecare regiune, cu excepția Chinei, transmite Reuters.
În perioada ianuarie-septembrie 2023, vânzările în China, cea mai mare piață auto din lume, au scăzut cu 12%, la 60.748 vehicule, din cauza menținerii dificultăților economice în regiune, a precizat grupul german.
Recent, Porsche a confirmat prognozele pentru 2023, apreciind că cererea pentru mașinile produse de companie rămâne solidă, în pofida mediului macroeconomic dificil.
„Piețele financiare din întreaga lume sunt sub presiune în ultimul timp. Un motiv îl reprezintă sporirea incertitudinilor privind creșterea economiei mondiale, după majorările de dobânzi decise de băncile centrale. În același timp, evoluțiile din China sunt îngrijorătoare. Toate aceste evoluții afectează acțiunile companiei”, a anunțat Porsche la prima aniversare ca entitate listată.
Brandul a fost listat la Bursa de la Frankfurt în 29 septembrie 2022, la un preț de 82,50 euro per titlu. Volkswagen AG încă deține 75% minus o acțiune obișnuită din capitalul social total.
De la începutul lui august, prețul acțiunilor Porsche AG a scăzut cu peste o cincime, din cauza îngrijorărilor privind situația din China și a cererii mai slabe de mașini. Totuși, compania încă se așteaptă să raporteze o marjă operațională de exploatare de 17%-19% în 2023, la vânzări de 40 – 42 miliarde de euro, iar pe termen lung o marjă de peste 20%.