Kia Sportage PHEV – opțiuni multiple

Da mai departe!

Kia Sportage s-a întors la testele Autoreport.ro, de data aceasta într-o versiune plug-in hybrid, pe care am testat-o pe ruta București – Galați și retur.


Aceasta este a 5-a generație Sportage și are o versiune specială, dedicată pieței europene. Dezvoltat pe o nouă arhitectură, modelul european Sportage beneficiază de rezultatele unui program de proiectare high-tech, concentrat pe versiunea europeană, care a realizat un ampatament optim, precum și dimensiuni și proporții ideale pentru drumurile de pe Bătrânul Continent.
Modelul beneficiază de un design futurist și îndrăzneț. Liniile tensionate și ondulate se unduiesc de-a lungul caroseriei rafinate, amplificându-i stilul musculos dar sofisticat. În același timp, suprafețele curate și puternice își unesc forțele într-o grafică complicată pentru a conferi SUV-ului o prezență rutieră dinamică și asertivă.
Dezvăluit la începutul lui 2021 și beneficiind de o mare apreciere în rândul comunității internaționale de design, noul limbaj de design Kia – Opposites United – se află în centrul proiectării noului Sportage, influențând fiecare aspect al aspectului și caracterului său.
Din față, noul Sportage prezintă o formă de design precisă și complexă, cu grafica atent elaborată a grilei sale negre, care se întinde pe toată lățimea părții frontale. Grafica evoluată reunește principalele caracteristici ale părții frontale ale noului Sportage, prezentând un aspect frapant. Grila leagă semnătura Kia Tiger Nose de luminile de zi de tip DRL LED ce au un stil futurist în formă de bumerang, care la rândul lor creează linii solide de delimitare pentru blocurile optice cu tehnologie Matrix LED, cunoscute și sub numele de ”sistem inteligent de iluminare frontală”.
Profilul noului Sportage creează o prezență rutieră captivantă, cu linii alungite, care traversează suprafețele caroseriei curate, dar rafinate, îmbinând perfect volumele contrastante.
Reprezentând încă o premieră pentru noua gamă Sportage din Europa, un nou plafon negru este acum disponibil pentru noul model, contribuind la accentuarea profilului sportiv și la evidențierea stâlpului C, dinamic din punct de vedere arhitectural. Adăugarea unei linii cromate care înconjoară mijlocul mașinii începe în partea din spate a noului Sportage, creând linii armonioase cu spoilerul din spate, care se adaugă și mai mult pedigree-ului sportiv al mașinii.
Modelul european Sportage își păstrează o prezență rutieră puternică în partea posterioară, cu un design musculos de tip fastback care se revarsă către lămpile din spate, care au fost create pentru a da impresia că au tăiat în caroserie cu o precizie fină. Lămpile din spate sunt conectate printr-un design orizontal subțire, oferind noului Sportage o impresie uimitor de lată din spate.
Modelul GT-Line folosește din plin forma sa de crossover SUV, cu culori remarcabile ale caroseriei, care sunt vii și animate. Interiorul simulează contraste puternice între alb și negru, oferind modelului GT-Line o ambianță sportivă și plină de viață.
Interiorul noului Sportage creează un spațiu orientat către șofer, care este cu adevărat de ultimă generație. Habitaclul a fost proiectat cu grijă pentru a îmbina tehnologia avansată cu materiale premium și stilul modern.
În prim-planul interiorului modern al noului Sportage se află integrat un afișaj curbat, frumos sculptat, cu touchscreen pad și guri de aerisire cu detalii fine în stil sportiv. Afișajul curbat străbate partea din față a interiorului, oferind habitaclului o lățime și o profunzime spectaculoase.
Ecranul tactil de 12.3 inch de înaltă tehnologie și controlerul integrat avansat acționează ca centru nervos pentru conectivitatea șoferului și a pasagerilor, dar și pentru nevoile de funcționalitate și utilizare. Ambele sisteme au fost create pentru a fi ușor de utilizat, extrem de intuitive și plăcute la atingere. Panoul de instrumente de 12.3 inch este echipat cu display-ul TFT LCD (thin-film-transistor liquid-crystal display) de ultimă generație pentru o grafică incredibil de precisă și clară. Cu o conectivitate de înaltă tehnologie atât de avansată și sigură, noul Sportage beneficiază de cele mai recente actualizări de software și hărți prin rețelele wireless sau de date mobile. Software-ul avansat de conectivitate al noului model european Sportage permite utilizatorilor să se conecteze de la distanță cu automobilul lor prin intermediul aplicației pentru smartphone Kia Connect. Tehnologia interactivă, ușor de folosit, oferă utilizatorilor acces la funcții cheie, cum ar fi serviciile Kia Live, navigarea online, recunoașterea vocală online și integrarea cu calendarul din smartphone. Aplicația Kia Connect oferă utilizatorilor o liniște sufletească deplină, verifiicând printr-o simplă atingere dacă modelul Sportage este blocat și dacă geamurile sunt închise, dar și comoditate deplină, informând utilizatorii exact unde și-au parcat ultima dată SUV-ul.
Consola centrală ergonomică a fost poziționată în mod optim pentru șofer și pasagerul din față, oferind spații de depozitare, comenzi pentru configurația sistemului de operare, suporturi pentru pahare și butoane plăcute la atingere, acestea din urmă așezându-se pe o consolă ridicată, lângă butonul pentru operarea transmisiei de tip shift-by-wire. Un compartiment de încărcare pentru smartphone oferă încărcare wireless de mare viteză de 15W.
În tot habitaclul au fost folosite materiale mai bune, care aduc calitatea premium în gama Sportage. Scaunele șoferului și ale pasagerului din față combină inovația și confortul într-un design sportiv delicat.
Spațiul interior inteligent al modelului european Sportage, care combină practicitatea, funcționalitatea și versatilitatea, este susținut de un ampatament compact de 2.680 mm, o lățime de 1.865 mm, o lungime de 4.515 mm și o înălțime de 1.645 mm. Acest lucru a dus la un pachet de top în ceea ce privește spațiul pentru picioare, spațiul pentru cap și capacitatea de stocare a bagajelor. Modelul european Sportage oferă spațiu pentru picioare de 996 mm pentru pasagerii din al doilea rând de scaune, în timp ce spațiul pentru cap în spate este de 998 mm. Capacitatea portbagajului este de 591 litri (VDA). Pentru a maximiza confortul, scaunele din spate se pot rabata 40:20:40, permițând un spațiu de încărcare de 1.780 litri.
Sunetul surround captivant din mașină, este oferit ocupanților noului Sportage printr-un sistem de sunet premium oferit de Harman Kardon, lider în industria audio.
Sub capotă regăsim motorul pe benzină 1.6 Smart Stream, turbo, care oferă o putere de 180 CP, acesta este ajutat de asamblul electric de sub caroserie, un motor electric de 91 CP și 301 Nm, precum și de o baterie de 13,8 kWh. Astfel, puterea totală a ansamblul crește la 265 CP, și la un cuplu maxim impresionant. Mașina are mai multe posibilități de rulare, printre care una hibridă pentru drumuri lungi care asigură un consum foarte mic sau posibilitatea de rulare doar în mod electric (recomandată de noi doar în spațiile urbane) de până la 50 de kilometri. Ansamblul mai oferă și tracțiune integrală, în special pentru condițiile de drum mai dificile sau pentru iarnă.
Manevrabilitatea și stabilitatea sunt foarte bune, vă explicăm mai jos de ce.
Pentru a crea o experiență de condus dinamică, captivantă și optimă pentru drumurile europene, noul Sportage debutează cu numeroase noutăți tehnologice. O suspensie controlată electronic (ECS – Electronic Controlled Suspension) de nouă generație oferă confort optim și niveluri de siguranță superioare în orice moment, datorită controlului continuu al amortizării în timp real. Noul sistem Terrain Mode oferă modelului Sportage capacități remarcabile de rulare în condiții mai dificile, cum ar fi zăpadă, noroi și nisip, permițând proprietarilor să desfășoare activități de agrement mai aventuroase.
De asemenea, noul Sportage poate fi numit lider în siguranță, oferind atât sisteme pasive, cât și active de înaltă tehnologie DriveWise – inclusiv suita globală complet reînnoită de sisteme avansate de asistență a șoferului (ADAS) dezvoltată de Kia.

Kia Sportage 1.6 T-GDi PHEV AWD GT Line
0-100 km/h: 7,9 secunde
Viteza maximă: 192 km/h
Cilindree (cmc): 1.598
Putere (CP): 180 la 5.500 rpm
Putere motor electric: 91 CP
Cuplu motor electric: 304 Nm
Capacitate baterie: 1.49 kWh (LiPo)
Putere maximă ansamblu: 265 CP
Cuplu maxim ansamblu: 350 Nm la 1.500 rpm
L/l/î: 4.515 / 1.865 / 1.650
Masă proprie: 1.640 kg
Volum portbagaj (l): 540
Consum (l/100 km): 7,5 mixt
Transmisie: automată 6 trepte
Autonomie mod electric 56 km
Capacitate baterie: 13,8 kWh

Related posts