Hyundai prezinta conceptul electric 『45』 la Salonul Auto de la Frankfurt 2019. Aceasta lansare deschide o noua era pentru Hyundai, care are in prim plan vehiculele electrice si tehnologiile autonome, precum si mobilitatea inteligenta.
Exteriorul modelului concept are ca sursa de inspiratie primul model al marcii Hyundai, Pony coupe concept prezentat in anul 1974. Designul special este definit de sasiu si de caroseria monococa, similara cu arhitectura avioanelor din anii 1920. Denumirea este data de unghiul de 45 de grade al caroseriei, care formeaza o silueta in forma unui diamant, prefigurand directia de design a viitoarelor vehicule electrice ale marcii.
『45』 incorporeaza evolutia limbajului „Sensuous Sportiness”. „Sensuous” reprezinta valorile emotionale pe care clientii le pot experimenta prin design, iar „Sportiness” simbolizeaza implementarea acestor valori prin solutii inovatoare de mobilitate.
Grila frontala a fost reinterpretata, in timp ce farurile si stopurile dispun de un design tip “kinetic cube”. In plus, noua forma a blocurilor optice confera autovehiculului un aspect remarcabil. Profilul fastback modernizat transmite stabilitate si dinamism, caracteristici accentuate si de latimea semnificativa a vehiculului si de postura orientata spre fata.
Informatiile despre autonomia bateriei sunt afisate cu lumini led, in partea de jos a usii. Conceptul 『45』 prezinta si o serie de inovatii tehnologice care pot influenta dezvoltarea noilor modele ale gamei Hyundai, precum camerele laterale – in locul oglinzilor traditionale – care ofera vizibilitate sporita prin intermediul unui modul care roteste lentila camerei de o perie pentru a fi curata in permanenta. Multiple alte camere sunt incorporate in jurul vehicului, permitand astfel implementarea tehnologiilor de condus autonom.
Prin intermediul noului concept, Hyundai reinterpreteaza experientele la bordul unui vehicul autonom. 『45』are la baza conceptul Hyundai “Style Set Free”, care ofera o viziune asupra modului in care oamenii vor calatori in viitor. La interior, echipa de design Hyundai nu a mai a pus accent pe modul in care se conduce masina, ci pe transformarea vehiculului intr-un spatiu de locuit. Cabina minimalista este echipata cu o serie de materiale din lemn, tesaturi si piele, care creeaza o atmosfera placuta, relaxanta. Habitaclul este confortabil, cu scaune spate tip bancheta si cu scaune fata mobile, care se pot roti, pentru ca pasagerii sa poata sta fata in fata. Sistemul de infotainment poate fi utilizat prin intermediul unei interfete cu un fascicul luminos. Ecranul tactil central este inlocuit astfel cu o serie de ecrane si functii integrate in panoul de bord.
La maximizarea spatiului interior a contribuit si modul de asamblare, de amplasare a bateriilor (sub podeaua autovehiculului) si a motorului, autovehiculul dispunand de un propulsor electric. Podeaua plata permite crearea unui spatiu deschis pe care sunt asezate scaune, care se rotesc spre utilizatori in momentul in care portiera se deschide. Amplasarea ergonomica a elementelor de control si materialele utilizate la interior sporesc senzatia de spatialitate. In plus, zonele de depozitare care utilizeaza materiale transparente sunt orientate orizontal (pentru tablete sau note-book-uri)
Sustenabilitatea a reprezentat mereu o sursa de inspiratie pentru Hyundai, iar conceptul 『45』 este creat din materiale reciclate.