Marjele de profit ale mărcilor premium au urcat rezultatul operațional al grupului Volkswagen cu 16% până la 13,18 miliarde de euro. Cel mai puternic grup auto european, Volkswagen, a prezentat astăzi raportul financiar aferent primei jumătăți a anului 2022. Conform acestuia, veniturile companiei s-au majorat cu 2%, până la 132,3 miliarde de euro.
În ciuda unui trimestru doi mai slab, în care profitul operațional s-a redus cu 27,7% până la 4,73 miliarde de euro, prima jumătate a lui 2022 s-a încheiat cu un rezultat operațional de 13,18 mld. euro, în creștere cu 16,1% față de perioada similară din 2021.
La nivelul întregului grup, marja operațională a crescut de la 8,8% în 2021 până la 10% în acest an.
Conform bilanțului financiar al grupului german pentru primul semestru, creșterea indicatorilor s-a datorat în primul rând mărcilor sale premium care au primit prioritate în aprovizionarea cu semiconductori. Astfel, marca Audi a raportat o creștere cu 51% a profitului operațional, iar Porsche a crescut cu 22%. În același timp, profitul mărcii Volkswagen a scăzut cu 8%.
Rezultate chiar mai bune au avut mărcile Lamborghini și Bentley, acestea raportând marje operaționale de 31,9%, respectiv 23,3%.
În privința numărului de unități vândute, întregul grup a înregistrat un recul cu 23%, de la 4,85 milioane până la doar 3,73 milioane. Grosul vânzărilor a fost realizat, ca de obicei, de marca principală, Volkswagen, care a comercializat 2,07 milioane de vehicule, în scădere cu 23,2%.
Pe locul secund în vânzările grupului s-a clasat Audi, cu 785.099 unități (-20%), apoi Skoda cu 360.559 unități (-30%), Seat cu 204.122 unități (-27,4%) și Volkswagen Vehicule Comerciale cu 153.630 (-25,1%).
Rezultate chiar mai bune au avut mărcile Lamborghini și Bentley, acestea raportând marje operaționale de 31,9%, respectiv 23,3%.
În privința numărului de unități vândute, întregul grup a înregistrat un recul cu 23%, de la 4,85 milioane până la doar 3,73 milioane. Grosul vânzărilor a fost realizat, ca de obicei, de marca principală, Volkswagen, care a comercializat 2,07 milioane de vehicule, în scădere cu 23,2%.
Pe locul secund în vânzările grupului s-a clasat Audi, cu 785.099 unități (-20%), apoi Skoda cu 360.559 unități (-30%), Seat cu 204.122 unități (-27,4%) și Volkswagen Vehicule Comerciale cu 153.630 (-25,1%).
„Grupul se așteaptă ca mixul de produse să se normalizeze în a doua jumătate a anului, pe măsură ce situația semiconductorilor se îmbunătățește, iar compania beneficiază de un volum mare de comenzi”, a declarat Arno Antlitz, directorul financiar al grupului.
De altfel, conform oficialului, livrările au recuperat teren „semnificativ” în ultimele săptămâni, indicând îmbunătățiri în cadrul grupului în asigurarea de materii prime și componente.
„Producem mașini cât de rapid posibil, dar actualul catalog de comenzi ne va duce cel puțin până în primele trimestre ale anului 2023”, a explicat Arno Antlitz, cel care va deveni, de la 1 septembrie, pe lângă director financiar, și director operațional al grupului Volkswagen.