Cel mai mare și mai nou SUV introdus pe piață de Ford este subiectul testelor AutoReport.ro. Edge, căci despre el este vorba vine cu pretenții premium, iar în cazul acestei versiuni cu un motor aproape sport.
Edge este reprezentantul companiei Ford în segmentul SUV-urilor mari de volum. Modelul mizează pe un design interesant care amintește mai mult de influențele de pe piața americană, acolo unde liniile drepte și inserțiile de crom sunt foarte apreciate. Cel mai mult ne plac blocurile optice spate și felul în care cele două se unesc în dreptul grilei.
Noi ne-am uitat mult timp cu jind la Edge încă de pe vremea când era un succes pe piața americană. Acum, odată cu varianta nouă, a ajuns și în Europa, iar noi îl testăm în România.
Noul Ford Edge împarte platforma cu Mondeo și are un design inspirat de la conceptul cu același nume care a fost prezentat în noiembrie 2013 la Salonul Auto de la Los Angeles. Este trimis să se bată într-o zonă foarte aglomerată a SUV-urilor de peste 4 metri. Acolo este Touareg foarte bine vândut, dar și Edgeul testat de noi vine cu foarte multe atuuri.
Unul dintre acestea este sub capotă, acolo unde se află cel mai puternic motor diesel oferit de Ford: un 2.0 TDCi de 210 CP. Acesta este legat la o transmisie automată powershift. Noi am testat acest model în varianta sport și putem spune că pe drum nu se comportă la fel ca un SUV. Se lipește foarte bine de asfalt, iar despre offroad nu putem spune mare lucru, deoarece am ajuns pe un drum denivelat și doar acolo am rulat, deoarece ni s-a făcut milă de superbele jante cromate de 21 inch.
Din punct de vedere tehnic, știm că suspensia faţă este de tip MacPherson, în timp ce puntea spate are suspensie independentă integral-link. Sistemul de suspensie absoarbe foarte bine gropile și este foarte confortabil. Comportamentul la rulare este excepțional, iar jantele imense, lipesc, practic mașina de asfalt chiar și în curbe.
În interior este loc pentru 5 persoane cu tot cu bagajele aferente. La nevoie, pe modelul de test, mai facem rost de 2 locuri, dar reducem drastic spațiul pentru bagaje. Materialele folosite sunt foarte bune, la fel și finisajele, iar odată cu apariția variantei Vignale, EDGE va fi împins în categoria premium. La nivelul habitaclului, Ford Edge se bucură de un sistem multimedia Sync 2 cu ecran cu diagonala de opt inch și sistemul MyFord Touch. Edge poate fi echipat cu unul dintre cele mai mare plafoane panoramice din industria auto.
Dotările de siguranţă standard includ centuri spate cu airbag-uri integrate, airbag integrat în uşa torpedoului şi multe altele, pe lângă clasicele airbag-uri şi sisteme de control ale tracţiunii şi stabilităţii. Mai mult decât atât, Ford propune mai multe sisteme precum: lane assist, cruise control adaptiv, monitorizarea unghiului mort, asistență activă la frânare, dar și sistem de parcare automată.
Ford EDGE 2.0 TDCi 4×4 Aut Sport
– 0-100 km/h: 9,4 secunde
– Viteza maximă: 211 km/h
– L/l/î: 4.808/1.928/1.692
– Masă proprie: 1.949 kg
– Volum portbagaj (l): 602
– Cilindree (cmc): 1.997
– Putere (CP): 210 la 3.750 rpm
– Cuplu maxim (Nm): 450 la 2.000 rpm
– Consum mediu: 6 l/100 km (mixt)
– Cutie de viteze: Automată, 6 trepte