La începutul lunii ianuarie 2023, Dacia va deschide comenzile pentru versiunea cu motorizare hibridă a modelului de familie Jogger. Deși prețurile nu au fost anunțate oficial, această versiune va reprezenta cea mai scumpă Dacia din istoria mărcii românești.
La mai puțin de un an de la lansarea sa comercială, în martie 2022, Dacia Jogger înregistrează deja 83.000 de comenzi și peste 51.000 de înmatriculări în întreaga lume. Succesul noului model de familie al mărcii Dacia este ilustrat de plasarea sa pe poziția a doua în clasamentul celor mai vândute vehicule de segment C (exceptând clasa SUV) către clienții persoane fizice din Europa.
Din totalul vânzărilor, 2/3 sunt reprezentate de motorizarea mixtă benzină-GPL (ECO-G 100) și tot 2/3 din vânzări sunt reprezentate de versiunea cea mai echipată a gamei. Totodată, 55% din clienții Jogger au ales versiunea cu 7 locuri.
Povestea de succes continuă… Motorizarea HYBRID 140 cu cutie de viteze automată va fi în curând disponibilă pe modelul Jogger permițându-i acestuia să atragă noi clienți.
Deschiderea comenzilor pentru versiunea Jogger HYBRID 140 va avea loc în ianuarie 2023, primele livrări fiind prevăzute în luna martie a anului viitor.
Beneficiind de expertiza Renault Group și fabricat în România, la uzina de la Mioveni, Jogger este primul model Dacia echipat cu tehnologie hibridă, contribuind astfel la electrificarea gamei. Odată cu lansarea acestei versiuni, o nouă nuanță, Gri Schiste, se alătură paletei de culori deja disponibile.
Jogger HYBRID 140 se adresează clienților aflați în căutarea unui vehicul spațios și polivalent, adaptat atât unei utilizări în traficul urban, cât și traseelor lungi și activităților în aer liber. În plus, modelul oferă o tehnologie modernă care asigură un demaraj sistematic în mod 100 % electric și un cuplu motor disponibil imediat, care permite accelerări energice.
Jogger inaugurează motorizarea hibridă în gama Dacia oferind o putere combinată de 140 CP și un nivel redus al consumului și al emisiilor de CO2. Ansamblul de propulsie este alcătuit dintr-un motor pe benzină cu 4 cilindri de 1,6l și 90 CP, din două motoare electrice (un motor de 50 CP și un demaror/generator de înaltă tensiune) și dintr-o cutie de viteze automată electrificată, cu 4 trepte dedicate blocului termic și alte două, celui electric. Această tehnologie combinată este posibilă datorită absenței ambreiajului.
Frânarea regenerativă, capacitatea înaltă de recuperare a energiei, caracteristică bateriilor de 1,2 kWh (230V), la care se adaugă randamentul cutiei automate, oferă:
- Posibilitatea de a rula în oraș în mod 100% electric până la 80% din timp.
- Reducerea consumului cu până la 40% (față de un motor termic echivalent în ciclu urban, fără schimbarea stilului de șofat).
Tracțiunea 100% electrică în momentul demarajului și transmisia automată oferă modelului Jogger un confort ridicat în utilizare.
Bateria se încarcă în mers în etapele de frânare și de decelerare. Autonomia versiunii Jogger HYBRID 140 este de peste 900 km (în ciclu mixt omologat WLTP). Bateria de tracțiune dispune de o garanție de 8 ani sau 160.000 km.