AutoReport.ro testează acum prima Dacia cu transmisie Easy-R. Noi am primit un Sandero Prestige Diesel pe care am vrut să îl testăm în regim urban dar și pe autostradă.
Trebuie să vă liniștim din start dacă vă gândiți că această cutie afectează consumul. Un consum de 6 litri la 100 de kilometri pe autostradă când mergi la limita vitezei legale ni se pare unul foarte bun.
După Logan, modelele Logan MCV și Sandero au primit propriile versiuni Prestige. Astfel, echipamente precum sistemul de climatizare cu reglare automată, planșa de bord specifică sau comanda geamurilor electrice integrată în portiere devin disponibile pentru Dacia Sandero.
Nu lipsesc nici elementele de design precum proiectoarele dublu optice sau semnalizatoarele integrate în oglinzile retrovizoare exterioare.
Sub capotă avem celebrul deja 1.5 dCI, în varianta de putere de 90 CP, cuplat la transmisia Easy-R cu 6 trepte. Cutia dispune de un sistem de acționare electromagnetic (pilotat de un calculator) care asigură debreierea, schimbarea vitezelor și acționarea ambreiajului în locul șoferului. Ea dispune de două moduri de funcționare, adaptate tuturor nevoilor: Drive sau Manual (Impulsional). În modul Drive, schimbarea treptelor de viteză este realizată de calculator, pe baza informațiilor referitoare la condițiile de rulare. Deși are puțin lag la schimbarea treptelor, nu trebuie să uităm că aceasta este cea mai ieftină cutie din categoria pilotatelor, dar și automatelor. În oraș am apreciat confortul acestei cutii și lipsa ambreiajului. Plecarea de pe loc se face pur și simplu mult mai ușor.
Sandero a rămas aceeași mașină robustă care absoarbe bine denivelările și este confortabilă chiar și pe drumuri mai accidentate.
În interior, varianta Prestige a adus ceva schimbări, dar nu la nivelul materialelor. Acestea au rămas aceleași cu care ne-a obișnuit clasa low-cost. În interior pot călători 5 persoane, iar Sandero este mașina cu portbagaj foarte mare în care poți să bagi aproape orice bagaj.
La nivelul dotărilor de siguranță, Sandero are tot ABS, ESP, dar și senzori de parcare. Încă în gama Dacia suntem încântați că am primit un sistem cruise-control care este destul de prompt.
Dacia Sandero Prestige 1.5 dCi
0-100 km/h: 12 secunde
Viteza maximă: 172 km/h
Cilindree (cmc): 1.461
Putere (CP): 90 la 3.750 rpm
Cuplu maxim: 220 Nm la 1.750 rpm
L/l/î: 4.057 / 1.733 / 1.523
Masă proprie: 1.033 kg
Volum portbagaj (l): 320
Consum mediu: 6 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: pilotată, 6 trepte